Oldalak

2014. december 23., kedd

Karácsonyi sajttorta



Nem szerettem volna nagy karácsonyi sütögetést csapni, csak egy sütit akartam készíteni, mert ilyenkor a rokonok annyi finomságot csinálnak, hogy szinte már feleslegesnek érzek egyet én is az asztalra tenni (de mindenképp szerettem volna készíteni valamit). Persze az már egy másik dolog, hogy a sok süti közül csak azt szabad megennem, amit én csinálok. Viszont, amikor megláttam ezt a sütit a FittKonyha oldalán, egyszerűen muszáj volt elkészítenem, és végre egy régóta áhított 18 centis tortaformát is be tudtam szerezni.

Hozzávalók egy 18 cm-es tortához (10 szelet):

A tésztához:
  • 50 g darált dió
  • 70 g tk. tönkölybúza liszt (44,73 g CH)
  • 40 g xilit (24 g CH)
  • 1 tojás
  • 30 g olvasztott kókuszolaj
  • 1 csipet szódabikarbóna
A krémhez:
  • 200 g natúr krémsajt
  • 200 g cukormentes habtejszín
  • 30 g karamell ízű pudingpor (25,5 g CH)
  • 2 tojás
  • 50 g cukornak megfelelő folyékony édesítőszer
  • 1 tk mézeskalács fűszerkeverék / fahéj, szegfűszeg és szerecsendió keveréke
  • 60 g felkockázott alma

A tészta hozzávalóit egyszerűen csak egy evőkanál segítségével összekeverjük. Kibéleljük vele az előkészített tortaformánkat, és amíg a krémet elkészítjük, hűtőbe tesszük.
A krém hozzávalóit egy tálba mérjük és gyors mozdulatokkal kézi habverővel összekeverjük. Egy közepes alma felét felkockázzuk és a tésztára szórjuk, majd ráöntjük a krémet.
170 fokra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a közepe még remeg egy kicsit.
Kihűlés után szeleteljük.


Az egész torta 98,43 g CH-t tartalmaz, egy szelet 9,84 g-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése