Oldalak

2013. április 29., hétfő

Rakott karfiol rizs nélkül




Egy ideje nagyon szeretem a karfiolt, úgyhogy a rakott változata igazán kézenfekvő. Mióta jobban oda kell figyelnem, hogy mit eszek kipróbáltam így is elkészítve. Nekem nagyon ízlik, bár elsőre elég fura lehet mindenkinek, hogy nincs benne rizs. Elég magas a szénhidráttartalma, ezért inkább nem vesződök vele, főleg, hogy a barna változatot sokkal tovább tart elkészíteni. Persze nyugodtan lehet bele rakni vagy azt, vagy akár greslit, vagy csak egyszerűen enni mellé egy kis kenyeret. Én már krumplit is csináltam hozzá.
Volt már akinek fennakadt a szemöldöke, mikor azt mondtam neki, hogy nem raktam rizst a rakott karfiolba, de attól ez még igazán finom is lehet.

Hozzávalók:
  • 1 fej karfiol (kb. 700 g - 28 g CH)
  • 500 g darált sertéshús
  • 100 g vöröshagyma (8,3 g CH)
  • 375 g tejföl
  • 70 g paradicsompüré (2,8 g CH)
  • 50 g reszelt trappista sajt
  • olíva-/napraforgó olaj
  • kakukkfű, oregánó, bazsalikom
A karfiolt sós vízben megabárolom. Közben kevés olajon megpárolom az apróra vágott hagymát, majd hozzáadom a húst és pár csipet sót. Amikor a hús már majdnem kész, belekeverem a paradicsompürét és jól összerottyantom. Ekkor fűszerezem bazsalikommal, oregánóval és kakukkfűvel.
A tepsibe teszek egy réteg karfiolt, rá a hús felét, és tejfölt. Ezt még egyszer megismétlem, majd ráreszelem a sajtot.
Kb. 20 perc alatt készre sütöm.

Összesen 39,1 g CH-t tartalmaz, öt adaggal számolva, adagonként 7,82 g CH-t. (A tejföl és a sajt CH-tartalmával nem számoltam.)

(A hagymához nyugodtan adhatunk 2-3 gerezd fokhagymát is, vagy akár belekeverhetjük a tejfölbe is, ha úgy szeretjük jobban.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése