Oldalak

2021. május 10., hétfő

Kakaós csiga gyúrt kelt tésztából



A hétvégén kakaós csigát szerettem volna sütni és rádöbbentem, hogy nincs gyúrt kelt tésztás csiga-receptem. Van egyszerű túrós tésztás és kicsit időigényesebb leveles és kovászos is, de összegyúrom-megkel-formázom-sütöm még nincs. Nem volt kedvem új receptnek nekifogni, ezért inkább kakaós-fahéjas tekercset sütöttem, amit most kicsit eltoltam, így hiába lett finom, nem tudtam vele számolni. Hogy mégis tudjak csigát enni, végül inkább készítettem egy adaggal új recept alapján.
Mindig nagy félelmem, hogy kipotyog a töltelék nagy része (előfordult már), de nagyon figyeltem, úgyhogy mind bentmaradt a csiguszokban. :) 

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 160 ml laktózmentes habtejszín
  • 180 ml víz
  • 15 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 10 g szárított élesztő
  • 100 g félfehér kenyérliszt (70 g CH)
  • 200 g teljes kiőrlésű királybúzaliszt (126,8 g CH)
  • 300 g teljes kiőrlésű búzaliszt (180 g CH)
  • 20 g búzasikér
  • 100 g olvasztott margarin
  • 1 tojás
  • 1 kk só
A töltelékhez:
  • 50 g olvasztott margarin
  • 45 g holland kakaópor (4 g CH)
  • 25 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
    • vagy 15 g 1:4 és 50 g eritrit
A kenéshez:
  • 1 tojás
  • kevés laktózmentes habtejszín


Sima felületű tésztát dagasztok és kb. 45 percig kelesztem.
A töltelékhez megolvasztom a margarint és egy másik tálkában elkeverem a kakaót az édesítővel.
A megkelt tésztát lisztezett felületen kb. 45x45 cm-es négyzetté nyújtom. Egyenletesen megkenem az olvasztott margarinnal és eloszletom rajta az édesítős kakaót a felső szélen 1 cm-t üresen hagyva. Alaposan megspriccelem vízzel és az alsó oldala felől indulva szorosan feltekerem. Éles késsel kb. 1,5 cm-es szeleteket vágok a tekercsből és egy sütőpapíros tepsire sorakoztatom, esetleg kicsit ellepítom őket.
Letakarva 30 percig kelesztem a csigákat, közben előmelegítem a sütőt 200 fokra alsó-felső sütésen.
A megkelt csigákat megkenem egy löttyintésnyi tejszínnel kikevert egész tojással és kb. 15 perc alatt sütöm szép barnára őket.






A recept így elkészítve 380,8 g CH-t tartalmaz. Nekem 23 csigám lett, így egy darabban 16,55 g CH van.


Forrás: cookpad.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése