Oldalak

2014. december 8., hétfő

Háztartási keksz



Már jó ideje akartam háztartási kekszet készíteni, mire az első adagot megsütöttem. Az nem nyerte el teljesen a tetszésemet, de a céljának tökéletesen megfelelt, akkor ugyanis kókuszgolyóba szántam. Túlságosan erőteljes zabpehely íze volt, én azt nem nagyon szeretem. Azóta már sikerült csinálnom egy fojtóan édes adagot, amit alig bírtam megenni, és egy tökéleteset, aminek elhánytam a receptjét. Azon is kísérleteztem, hogy minél könnyebb legyen dolgozni a tésztával. Hétvégén készült el a negyedik adag, ami már elég jó lett ahhoz, hogy kinevezzem a végleges verziónak, így a lenti receptet is átírtam. Szerintem finomabb, mint a bolti. :)
Ki hitte volna, hogy egy ilyen látszólag egyszerű keksszel ennyit kell majd fáradoznom?


Hozzávalók kb. 650 grammhoz:

  • 200 g tk. tönkölybúza liszt (127,8 g CH)
  • 100 g graham liszt (60 g CH)
  • 50 g zabpehely liszt (30 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (35,2 g CH)
  • 100 g xilit (60 g CH)
  • 200 g lágy margarin
  • 1 egész tojás
  • 1/2 kk sütőpor
  • 1 nagy csipet só





A liszteket és a xilitet elmorzsoljuk a lágy margarinnal, majd a többi hozzávalóval együtt addig gyúrjuk, amíg a tészta szépen össze nem áll. Ne ijedjünk meg, ha kicsit nehezebben sikerül, ez nem olyan, mint a linzertészta, amivel gyorsnak kell dolgozni. Minél tovább gyúrjuk, annál jobban összáll majd.
Lisztezett deszkán kicsit vékonyabbra nyújtjuk, mint a bolti keksz, mert sütés közben hangyányit megemelkedik. Nem kell túlzottan alálisztezni a tészta zsírossága miatt. Kisebb adagokban csináljuk, mert könnyen szakad. A kinyújtott tésztát derelyevágóval felkockázzuk és villával megszurkáljuk, majd sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk a kekszeket. Lehet szorosabban, mert nem fognak terülni. (A lyukaknak csak esztétikai szerepe van, nélkülük is ugyanolyan finom lesz a keksz.)
180 fokos sütőben 10-12 perc alatt sül készre, nem kell megpirulnia.


Ebből az adagból 656 g kekszem lett 313 g CH-tartalommal, így 100 g kekszben 47,71 g CH van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése