Oldalak

2014. december 18., csütörtök

Kókuszos pite



Erre a sütire akkor bukkantam rá, amikor a 69. VKF! kiírásán gondolkoztam. Először a kókuszt szerettem volna választani, mert nagyon szeretem, de már régen sütöttem valami igazán jó sütit belőle. Aztán a témát elvetettem, mert egy másik játékban már felmerült, és mivel sokan abban is részt szoktak venni, nekik ismétlés lett volna.
A süti viszont megmaradt. Bevallom, nagyon szkeptikus voltam, nem tudtam elképzelni, hogy ebből valami jó fog kisülni, én lepődtem meg rajta a legjobban, milyen finom. A másik, még nagyobb meglepetés pedig az volt, hogy a Páromnak mennyire ízlik! Amikor kérte, hogy hozzak még neki, csak pislogtam rá nagyokat, mert meg szokta kóstolni amit készítek, de csak ritkán tetszik neki igazán. Amikor raffaello golyót csináltam és nagy lelkesen vittem neki, valahogy mindig sikerült ügyesen kibújnia a kóstolás alól. :)
Úgyhogy ez most egy remek kis süti lett, és ráadásul pofon egyszerű!

Hozzávalók egy kb. 20 x 30 cm-es tepsihez (24 szelet):

A tésztához:
  • 120 g tk. tönköly liszt (76,68 g CH)
  • 50 g zabpehely liszt (34,05 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (37,7 g CH)
  • 180 g margarin
  • 1 csipet só
  • 3-4 ek tejföl
A töltelékhez:

A tésztához a liszteket elmorzsoljuk a margarinnal, majd a csipet sóval tésztává gyúrjuk. Ha nem állna össze, tegyünk bele tejfölt (én három evőkanállal használtam fel). Hűtőben pihentessük.
A kókuszos krémhez válasszuk szét a tojásokat. A fehérjéből egy cs. sóval robotgéppel kezdjünk habot verni. Amikor már kezd keményedni, apránként adagoljuk hozzá a cukrot, majd egyesével a tojások sárgáját és adjuk hozzá a vanília aromát is. Ezután egy fakanállal óvatosan forgassuk bele a kókuszreszeléket.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és állítsuk össze a süteményt.
Ehhez a tepsit béleljük ki sütőpapírral. A tésztát osszuk két részre, és az egyik felét nyújtsuk ki akkorára, hogy pont lefedje a tepsi alját és tegyük is bele. Ezt kenjük meg lekvárral, majd öntsük rá a kókusz-krémet. A másik tésztalapot is nyújtsuk ki és helyezzük a tetejére, majd egy kés hegyével, vagy villával szurkáljuk meg, hogy a pára sütés közben távozni tudjon.
Az előmelegített sütőben 20 perc alatt süssük szép zsemle-színűre.


Az egész sütemény 223,33 g CH-t tartalmaz, egy szelet pedig 9,3 g-ot.

Forrás: Olajbogyó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése