Oldalak

2021. január 25., hétfő

Az első igazi teljes kiőrlésű kiflim

 


Amióta diétázom - februárban lesz nyolc éve - nem ettem kiflit, ami jó lenne nekünk. Vettem ugyan pékségben, de a kinézete alapján nem fogadnék rá, hogy a teljes kiőrlésű liszt túlsúlyban lett volna benne. Nem is akartam vállalkozni a sütésére, mert egyszer csináltam zsömléket, amik tömör maroknyi gombócok lettek, ezért ettől sem vártam túl sokat. Reménykedtem benne, hogy ha már ilyen szép kovászos kenyereket tudok sütni, akkor ez sem fog ki rajtam és nem is fogott. Több receptet gyúrtam össze és szerintem nagyon szépen sikerültek, sőt: finomak, puhák, picit sem tömörek és egészen szép méretűek is, úgyhogy nincs az az érzetem, hogy ettől biztosan nem fogok jóllakni. Ráadásul nem is volt velük túl sok munka. Úgy majszoltam először vacsorára, mint egy kisgyerek. Már régen örültem valaminek ennyire, amit én sütöttem. :)

Hozzávalók 10 kiflihez:

  • 350 g tk búzaliszt (210 g CH)
  • 150 g búza finomliszt (106,5 g CH)
  • 20 g búzasikér
  • 10 g só
  • 20 g friss / 5 g szárított élesztő
  • 50 g lm tejföl
  • 100 lm habtejszín
  • 230 ml víz

A hozzávalókból sima felületű, kissé rugalmas tésztát dagasztok és kelni hagyom. Nekem kb. 45 perc kellett.
10 egyenlő darabra osztom és gombócokká formálom. Letakarva 10 percig pihentetem.
A gombócokat csepp alakúra igazítom és 2-3 mm vastag elnyújtott háromszöget nyújtok. Mindig fogom a háromszögnek azt a csücskét, amelyik felé éppen a nyújtófát gördítem. Így nem használok a nyújtáshoz lisztet, vagy olajat. Már az ívelt formát alakítva feltekerem a kifliket úgy, hogy a tekercsek vége alulra kerüljön. 







A kifliket sütőpapítos tepsikre sorakoztatom, kettőn férnek el kényelmesen. Kb. 30 percig ismét letakarva kelni hagyom őket.
Közben 230 fokra előmelegítem a sütőt és egy edényben vizet is beteszek párologni.
A kifliket megspriccelem vízzel, és beteszem őket a sütőbe. 15 perc után kiveszem a gőzös edényt és a hőmérsékletet visszaveszem 200 fokra. Még kb. 10 percig sütöm, majd rácson hűtöm ki őket.



Így elkészítve egy kifliben 31,65 g szénhidrát van.


2 megjegyzés: