Oldalak

2014. december 7., vasárnap

Baszk túrótorta csokoládéöntettel



Most ismét krémsajtos receptet kerestem, így találtam rá erre a tortára. Az eredeti receptnél nagyon sokan számoltak be arról, hogy nekik ezért, vagy azért nem sikerült, de nagyon megtetszett az ötlet, úgyhogy belevágtam. Elővigyázatosságból sok dolgon változtattam, és végül is nagyon meg vagyok elégedve vele.
Szerettem volna kínálni mellé valamit, ezért jött a csoki öntet ötlete, ami nagyon jól sikerült, pedig először készítettem. Persze több energiába került, mint egy félkész valami tejjel felfőzve (többe, mint egy házi puding) de megérte, meg persze cukormenteset nem hiszem, hogy lehet kapni. Ezen is változtattam, de csak jobb lett tőle.
A sok segítséget amit kaptam az elkészítésben és a fotózásban, ez úton is nagyon köszönöm! :)

Hozzávalók egy 26 cm-es tortához (16 szelet):
  • 500 g túró
  • 400 g krémsajt
  • 500 ml habtejszín
  • 160 g xilit (96 g CH)
  • 6 tojás
  • 40 g tk. tönkölybúza liszt (25,56 g CH)

A sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A tojásokat kikeverjük a cukorral, majd folyamatos keverés mellett hozzáadjuk először a lisztet, majd az áttört túrót, a krémsajtot és végül a tejszínt. (Én belereszeltem egy citrom héját és kevés vanília aromát is adtam hozzá.)
Az keveréket sütőpapírral bélelt formába öntjük és betesszük a sütőbe. Akkor jó, ha a közepe még remeg, amikor kivesszük a sütőből én ehhez 25 percig sütöttem, majd mivel a széle már szépen megpirult, letakartam alufóliával és még 40 percig hagytam a sütőben. Nagyon szép magasra felemelkedik, egészen a forma pereméig. Akkor jó, ha még remeg, amikor kivesszük a sütőből.
Kihűlés után szeleteljük fel és csokoládéöntettel együtt kínáljuk. Én szeletelt mogyoróval is megszórtam.

Hozzávalók az öntethez (kb. 650 ml):
  • 300 ml tej (12 g CH)
  • 40 g xilit (24 g CH)
  • 100 g 74 %-os étcsokoládé (32 g CH)
  • 150 ml cukormentes habtejszín
  • 3 tojás sárgája
  • 25 g holland kakaópor (3,5 g CH)
  • 15 zabpehelyliszt (10,21 g CH)
  • vanília aroma
  • rum aroma / rum

Egy kisebb tálban a cukrot, a kakaót, a lisztet, fél dl hideg tejet és a tojások sárgáját habverővel simára keverjük.
A csokoládét gőz fölött megolvasztjuk és az előzőkhöz keverjük.
A maradék tejet a vaníliával felforraljuk, majd kis lángon tovább főzve kis adagokban, folyamatok kevergetés mellett (a habverővel) hozzáadjuk a csokoládés keveréket. Még egy két percig tovább főzzük és tovább kevergetjük, hogy teljesen homogén legyen. (Semmi esetre sem forraljuk!) A tűzről levéve még tovább keverjük és hozzáadjuk a rumot, majd ismét csak kis adagokban az idő közben kemény habbá vert habtejszínt.
Kihűlés közben szépen besűrűsödik.


Akkor igazán finom, ha már a torta és az öntet is pihent egy kicsit a hűtőben.
Az öntetet akár idénygyümölcsből is készíthetjük.

A torta összesen 121,56 g CH-t tartalmaz, szeletenként 7,59 g-ot.
A csokoládé öntetben összesen 81,08 g CH van, ezt sajnos nem tudom pontosan kiadagolni. Készíthetjük xilit helyett édesítőszerrel, tehéntej helyett kókusz-, vagy mandulatejjel. Utóbbiaktól kicsit különlegesebb ízt kap, és persze alaposan lecsökken a CH-tartalom (45,08 g-ra).

A receptek forrása mindkét esetben a nosalty.hu: tortaöntet 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése