Oldalak

2013. szeptember 18., szerda

Tejszínes-barackos rakott csirkemell



Ez a recept is ott szerepelt már nyár óta azok között, amiket szerettem volna elkészíteni. Most, hogy végre lett egy kis időm igazán szerettem volna egy kis időt a konyhában tölteni, mert már kezdett hiányozni. A piacon szerencsére nagyon szép barackokat találtam. Először közönséges őszibarackot kerestem, de végül a nektarin szimpatikusabb volt, és pár más dolgon is változtattam.
Ma volt egy nagyon kellemes élményem is, amit feltétlenül le kell írnom. Véletlenül megláttam egy magányosan üldögélő nénit, aki fügét árult. Nem csak, hogy még nem ettem az aszalt formáján kívül sohasem, de még nem is láttam. Nagyon megörültem neki, vettem is egyet (azért nem vittem túlzásba), és igen ízlett. Szegény nénire szinte rá kellett kiabálni, hogy észrevegyen, mert úgy elmélyedt a gondolataiban.
Szerencsére azért a buszt nem késtem le, pedig kevés híja volt, úgy elkóricáltam a sok árus között. Sajnos éppen a nagy bámészkodásban citromot sem vettem, pedig alaposan meg vagyok fázva.

Hozzávalók:
  • 1 nagy csirkemell (560 g)
  • 1 nagy fej vöröshagyma (120 g - 9,6 g CH)
  • 2 gerezd fokhagyma (8 g - 2,128 g CH)
  • 2 tojás
  • 120 g reszelt trappista sajt
  • 200 ml főzőtejszín
  • majoránna, só
  • bors, ételízesítő
  • olíva olaj
  • 1 nektarin (120 g - 13,68 g CH)

A húst megtisztítjuk, vékony szeletekre vágjuk és egy kicsit kiklopfoljuk. Finoman besózzuk, és megszórjuk majoránnával, majd állni hagyjuk.
A hagymát meghámozzuk, apróra vágjuk, és 1-2 ek olajon megdinszteljük. A felét egy hőálló edény aljára borítjuk.
Erre fektetünk egy réteg húst, majd ezt követi egy újabb réteg hagyma és hús. Erre fektetjük a vékonyra szeletelt barackot.
A tetejére mártást készítünk. A tejszínt lassan melegíteni kezdjük, majd belekeverjük a sajtot, finoman sózzuk, borsozzuk. Amikor langyosra hűlt belekeverjük a tojásokat és az egészet ráöntjük a húsra.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 35 percig fólia alatt sütjük, majd a fóliát levéve a tetejét kb. 15 perc alatt enyhén megpirítjuk.


Ismét bátorkodtam nem számolni a tejszínnel és a sajttal, így összesen 25,4 g CH-t tartalmaz. Ha öt adagban fogyasztjuk, adagonként ez 5,8 g.

Forrás: mindmegette.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése