Oldalak

2014. december 18., csütörtök

VKF! 69. forduló - Trükkös tészták



Timcsi, a Brioche-blog írója engem kért meg a VKF! következő, 69. fordulójának lebonyolítására. Nagyon örülök a lehetőségnek, ez úton is köszönöm szépen!
Aki esetleg nem hallott még róla, ez egy gasztroblogok közti "nagy virtuális kulináris játék", amit Chili & Vanília, azaz Mautner Zsófi indított útjára 2007-ben. Az összes eddigi kiírást megtaláljátok itt.
Egész idáig törtem a fejem, milyen ötletes témát találhatnék 68 forduló után. Az ünnepeket most figyelmen kívül hagyom, mert, bár nagyon kíváncsi vagyok rá, ki mit tesz ilyenkor az asztalra, már volt téma. A határidő pedig jócskán belenyúlik majd a januárba, így lesz időtök gondolkodni.

A VKF! témája ezúttal:

Trükkös tészták

Az étrendem miatt nekem tudatosan oda kell figyelnem többek között arra, hogy csökkentsem a szénhidráttartalmát annak, amit készítek. Így jött az ötlet, hogy ha már különféle liszteket használok, miért ne cserélhetném ki egy részüket egyszerűen darált dióra (aminek nem kell számolni a CH-tartalmával)? Az első próbálkozásom remekül sikerült, nagyon büszke voltam magamra, mert még csak akkor kezdtem barátkozni az új étrenddel. Később újabb diós tésztájú sütik követték, aztán már olyan recepteket is találtam, amik eleve így voltak megírva, például a kakaós csiga, aminek túró van a tésztájában.
Szerintem az ilyen sütikben, vagy akár ételekben mindig van valami kis turpiszság, valami egészségeset csempésznek bele a megszokott fogásokba. Amellett, hogy valaki ezt azért csinálja, mert "muszáj" egyre többször látok ilyen ötleteket "hogyan csempésszünk zöldségeket a gyerekek tányérjára" címszóval. Van köztük cukkinis, céklás, vagy épp sütőtökös, de akad a még jobb hatás kedvéért muffin-formában készített főfogás is. Amikor otthon megsütöttem a kakaós csigát, nem nagyon akarták nekem elhinni, hogy van benne túró, pedig korábban még mondtam is nekik, mit csinálok.

Remélem nem fogalmazok nagyon érthetetlenül, és sikerült kedvet csinálnom ehhez a fordulóhoz! Arra kérlek titeket, hogy készítsetek olyan süteményeket, vagy ételeket, amelyeknek a tésztájába belecsempésztek valami finomságot, aminek általában nem ott van a helye: zöldséget, gyümölcsöt, túrót, darált csonthéjasokat, vagy ami még az eszetekbe jut.
A fenti képen pár ötletet válogattam össze a blogomról, remélem sok-sok fotó érkezik majd tőletek is!

A játékra olyan recepteket várok, amiket a kiírás után tesztek közzé. Küldjetek róla nekem egy fényképet a bejegyzés linkjével együtt az igyislehet.blog@gmail.com e-mail címre. Ha valakinek nincs blogja, de szeretne játszani, ő is küldjön egy fotót a recepttel együtt.

...és persze a legfontosabb: A határidő: 2015. január. 18. (vasárnap) éjfél.

Jó sütés-főzést mindenkinek! :)

2 megjegyzés:

  1. Ez a forduló pont nekem szól! :D Nekem is IR-em és pm. problémám van, úgyhogy a receptjeim nagy része ilye fából vaskarikát-jellegű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerem a blogodat, nagyon ötletesek a sütijeid! Reméltem, hogy küldesz majd valami finomságot! :)

      Törlés