Oldalak

2021. május 3., hétfő

Szilvalekváros bukta



Egy időben nagyon szerettem volna buktát sütni, de csak olyan recepteket találtam, amiben tört burgonya is van, mert attól lesz jó puha a tészta. Félre is raktam a projektet, amíg egyszer Keresztapa boldogan újságolta, hogy milyen finom buktát csinált. Rá is kérdeztem, hogy van-e benne krumpli, és NEM. El is kértem a receptet és egész addig lapult egy halom másik közt, míg nem én is vettem a Lild-ös szatmári szilvalekvárból, amit annyian dicsérnek. Adta magát, hogy buktába kerüljön.
Változtattam azért bőven a recepten, internetes nyomozást is folytattam a buktáról. Tudtátok, hogy a sárgájától puha lesz a tészta, a fehérfétől pedig kemény? Én nem. A királybúzaliszt is azért került a receptbe, hogy minél lágyabb legyen a tészta (persze használható tk búzaliszt is helyette). Szerintem finomabb lett, mint amikre gyerekkoromból emlékszem és nagyon-nagyon puha.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 7 g szárított / 25 g friss élesztő
  • 190 g víz
  • 180 g laktózmentes habtejszín
  • 15 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 300 g teljes kiőrlésű búzaliszt (180 g CH)
  • 100 g teljes kiőrlésű királybúza liszt (63,4 g CH)
  • 100 g fehér kenyérliszt (71 g CH)
  • 20 g búzasikér
  • 1 mk só
  • 2 tojás sárgája
  • 1 citrom lereszelt héja - elhagyható
  • 100 g margarin
A töltelékhez:
  • 300 g szatmári szilvalekvár (150,6 g CH)
A kenéshez:
  • 50 g margarin


A tészta hozzávalóit a margarin kivételével dagasztani kezdem. Amikor elkezd kisimulni, több adagban a margarint is beledolgozom. Letakarva kb. 15 percig pinetetem, majd lazán átgyúrom és ezután kb. 35 percig kelesztem.
A már megkelt tésztát 12 részre osztom és finom mozdulatokkal kigombócolom. Pihenni hagyom, amíg megolvasztom a margarint és alaposan kimargarinozok, kilisztezek egy 20x30 cm-es tepsit. A gombócokat négyzet alakúra lapítom, a két oldalukat picit vékonyabbra, mint a közepüket. A közepükre vízszintes csíkban egy kis evőkanálnyi lekvárt teszek. Picit ráhajtom a tészta két oldalát, majd a felső részt alulra hajtom és összenyomom az alsó részt, ahol nincs lekvár, hogy lezárjam. Ezután a lekváros részt az üres tésztarészre fordítom, és úgy teszem majd a tepsibe hogy a zárás alulra kelüljön. Segítség a formázáshoz a videóban kb. 3 percnél itt.
A buktákat szorosan egymás mellé sorakoztatom az előkészített tepsiben és a tetejüket lekenem margarinnal. Még kb. 20 percig kelni hagyom őket, amígelőmelegítem a sütőt 190 fokra.
Kb. 30 percig sütöm a buktákat, amíg a tetejük szépen megbarnul. Az utolsó 10 percben alsó-felső sütésre váltok (hőlégkeverésem nincs).
Amint kisülte,k ismét vékonyan megkenem őket olvasztott margarinnal. Csak 15-20 perc pihenés után veszem ki őket a tepsiből.


Így elkészítve egy bukta kb. 38,75 g CH-t tartalmaz.


Forrás: mindmegette


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése