Oldalak

2015. január 5., hétfő

Baconbe ültetett fasírt muffinok



Sok más dolog mellett régóta ki szeretném próbálni a sós muffinokat, vagy a muffin formában készült húsokat is.
Jó ideje nem készítettem semmi érdemlegeset, ma sem szerettem volna főzni. Aztán a délelőtt közepén eszembe jutott, hogy miért ne csinálhatnám meg ezt a fasírtot, minden van hozzá itthon. Igazából a nagynéném szilveszteri menüjéről készített fotói jutottak eszembe, azok között láttam valami hasonlót. Kicsit kutattam a neten, elővettem a zabpelyhes fasírt receptemet és már szinte kész is lett az ebéd.

Hozzávalók 12 fasírthoz:
  • kb. 500 g darált sertéshús
  • 100 g apró szemű zabpehely (68,1 g CH)
  • 1 tojás
  • 1 nagy gerezd fokhagyma (7 g - 1,65 g CH)
  • 1 közepes fej vöröshagyma (100 g - 8,3 g CH)
  • bors
  • fűszerpaprika
  • ételízesítő
  • bazsalikom
  • 12 kis kocka trappista sajt
  • 12 szelet bacon

A hagymákat aprítógépben finomra daráljuk, majd a sajt és a bacon kivételével jól összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Ha van időnk, hagyjuk pihenni min. fél órát, hogy a zabpehely kicsit megszívja magát.
Ezután egy muffin formát vékonyan kikenünk olajjal. A bacon szeleteket félbe vágjuk és a forma minden mélyedését kibéleljük 2-2 darabbal. Ezután egyenlően elosztjuk a húst a 12 mélyedésben és mindegyik közepébe belenyomunk 1-1 kocka sajtot. A bacon kilógó széleit ráhajtjuk a fasírtokra és 180 fokon kb. 45 perc alatt készre sütjük. (A párom mindig azt mondja, hogy semmit nem sütök elég ideig, ezért megfordítottam a fasírtokat a formában, és így is adtam nekik 15 percet.)

Borsikafüves burgonyatallérokkal tálaltam:


Az összes fasírt 78,05 g CH-t tartalmaz, egy darab kb. 6,5 g-ot.

Kis segítség innen: Andi konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése