Oldalak

2015. január 28., szerda

Rakott kígyóbab



Apa a rengeteg zöld- és méteres babot tett el télire, és jópár üveggel kaptam belőle. Eddig még nem nyúltam hozzá, mert a bablevesen (ami nem épp a kedvencem) kívül egyáltalán nem volt ötletem. Aztán a hétvégén eszembe jutott, hogy készíthetnék belőle valamilyen rakott ételt, mondjuk, mint a rakott karfiol, amihez zöldfűszeres húsos ragut főzök. Csak, hogy egy kicsit azért mégis feldobjam. Az ezen való nagy fejtörés közepén aztán szinte a semmiből jutott eszembe egy már kb. 2 éve megtalált és elfelejtett recept A Két Cica Konyhájától. Régen nagyon zseniálisnak és különlegesnek gondoltam (nincs ez másképp most sem), de éppen emiatt nem készítettem el sosem, mert akkor még nem tudtam mi fán terem az a barna basmati rizs, és mire jött a bab szezonja, megfeledkeztem a receptről. Na jó, most is kölessel készítettem el, mert most arra pörögtem rá, és bizony nagyszerű lett. Hatalmas, kiadós ebédet lehet belőle csapni! :)
Hozzávalók négy személyre:
  • 200 g köles (141,2 g CH) / vagy barna basmati rizs
  • 1 fej hagyma (110 g - 9,13 g CH)
  • 3 gerezd fokhagyma (10 g - 2,63 g CH)
  • 1 közepes paradicsom
  • 500 g darált (sertés) hús
  • 400 g kígyóbab (27,2 g CH)
  • 300 ml tejföl
  • 3 ek kókuszzsír
  • 50 ml (száraz) fehérbor (2 g CH)
  • bors
  • 1/2 csokor aprított petrezselyemzöld / szárított is lehet
  • 2 ek szezámmag

Először a kölest készítjük el. Egy kis lábasban megolvasztjuk a kókuszzsírt és megdinszteljük rajta a hagymát. Ráöntjük a fehér bort, és hagyjuk, hogy elfőjjön az alkoholtartalma. Ezután alaposan belekeverjük a kölest, hogy a hagymás boros keverék átjárhassa és kevergetve pár percig pirítjuk. Felöntjük 600 ml vízzel (vagy zöldségalaplével) és puhára főzzük a kölest. Belekeverjük a petrezselyemzöldet és lefedve hagyjuk.

Ha friss babbal dolgozunk, egy lábasban forraljuk sós vizet és egy-két percig főzzük benne a babot, hogy kicsit megpuhuljon, majd szűrjük le. Ha üvegeset használunk, csak szűrjük le a levét.

A darált húst sózzuk, borsozzuk, majd belekeverjük a már elkészített kölest és a felkockázott paradicsomot.

A tejfölt enyhén sózzuk meg és keverjük ki a zúzott fokhagymagerezdekkel.

A húsos-köleses keverék felét terítsük el egy kb. 20 x 20 cm-es hőálló tálban. Ezen simítsuk el a tejfül felét, majd az előkészített babot. Ezután jöhet a húsos-köleses massza, majd a tejföl másik fele. A tetejét megszórjuk szezámmaggal és pár előzőleg félretett babbal díszítjük.

180 fokon süssük készre. Ha esetleg égetne a sütőnk hátulja, közben fordítsuk meg.



Az étel így elkészítve összesen 182,16 g CH-t tartalmaz, egy adag pedig 45,09 grammot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése