Oldalak

2015. január 23., péntek

Mákos stangli



Ezt a receptet is régebben néztem ki magamnak. Nagyon tetszett, hogy mák van a tésztájában, mert már a mákos pogácsában is nagyon bejött, és nem utolsó sorban, ehhez sem kell ledarálni, amire  az itteni mákdarálóval nem szívesen vállalkoznék. Ez lesz most (jó sokáig) a tízórai rágcsa, emellett mutatós vendégváró is lehet belőle. :)

Hozzávalók:
  • 200 g tk. tönkölybúza liszt (127,8 g CH)
  • 100 g graham liszt (60 g CH)
  • 100 g búza finomliszt (70,4 g CH)
  • 250 g margarin
  • 75 g tejföl
  • 1 tojás sárgája (a fehérje majd a kenéshez kell)
  • 50 g szemes mák (11,95 g CH)
  • 15 g só
  • 75 g (füstölt) sajt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • a tetejére szezámmag

Mielőtt még akárminek nekifognánk egy száraz serpenyőben megpirítjuk a mákot és félretesszük.
A liszteket egy tálba mérjük, elmorzsoljuk a reszelt sajttal és a kockákra vágott margarinnal, majd a többi hozzávalóval együtt begyúrjuk a tésztát. Kb. fél cm vastagra nyújtjuk. (Én ketté vettem a tésztát, így mivel nagyon vajas volt, szinte alig kellett aláliszteznem, csak forgattam a tésztát nyújtás közben, hogy ne ragadjon le.) Derelyevágóval kb. 1 x 5 cm-es rudakra vágjuk, megkenjük a tojásfehérjével és vastagon megszórjuk szezámmaggal.
Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket (nem kell közöttük sok helyet hagyni, mert nem fognak nagyon megnőni, csak megemelkednek picit) és 180 fokon kb. 15 perc alatt készre sütjük őket.

Nekem 762 g stanglim lett, így a szénhidráttartalma 35,45 g / 100 g.

Forrás: Kemencetűz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése