Oldalak

2015. január 12., hétfő

Csokoládés zabkeksz



Ez is egy olyan recept, amit a Párom talált nekem. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar elkészítem, főleg mivel olyan egyszerű kis sütike, de most épp ezért készült el. Ideális időtöltés volt a mai tanulásadag előtt. Ezért talán jól jöhet annak is, aki a munka miatt állandó rohanásban van, de valamilyen saját készítésű kekszet szeretne elrágcsálni kisétkezésre.
A kakaó és a csoki miatt igazi kis ízbomba, de én még egy kis sütőrummal is megbolondítottam.

Hozzávalók 20-25 db. kis kekszhez:
  • 80 g apró szemű zabpehely (48 g CH)
  • 80 g tk. tönkölybúza liszt (51,12 g CH)
  • 70 g darált dió
  • 10 g holland kakaópor (1,24 g CH)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 púpozott kk őrölt fahéj
  • 1 nagy csipet szerecsendió
  • 1 nagy csipet só
  • 60 g xilit (36 g CH)
  • 100 g puha margarin
  • 1 tojás
  • 50 g 74 %-os étcsokoládé felkockázva (14,7 g CH)
  • löttyintésnyi sütőrum

A hozzávalókat mind egy kisebb tálba mérjük és egy fakanállal jól összedolgozzuk. (A margarinra egy rá is mikrózhatunk, hogy megolvadjon kicsit és könnyebben összeálljon a massza.)
A kész keksz tésztát kb. egy fél órára hűtőbe rakjuk, hogy egy kicsit megdermedjen és könnyebb legyen formázni. Ezután kisebb diónyi gombócokat szakítunk ki belőle, amiket kis korongokká formázva egy sütőpapíros tepsire sorakoztatunk. Ha a lehető legegyformább méretű kekszeket szeretnénk kapni, a gombócoláshoz használhatunk szilikonos fejű mérőkanalat.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 10-12 perc alatt sütjük készre a kekszeket.


A recept összesen 151,06 g CH-t tartalmaz. Nekem 22 kekszem lett, így egy darabban kb. 6,16 g CH van.

Forrás: dívány.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése