Oldalak

2015. január 19., hétfő

VKF! 69. Forduló - Trükkös tészták - Összefoglaló


Nagyon örültem a lehetőségnek, hogy megrendezhettem a VKF! 69. fordulóját. Sokat ötleteltem a témán, többet is kitaláltam, végül pedig a Trükkös tészták mellett döntöttem. Azt kértem mindenkitől, hogy valami olyan dolgot próbáljon belecsempészni az elkészült süteménye, vagy étele tésztájába, aminek rendszerint nem ott van a helye, így azt egy kicsit különlegessé, és akár (ahogy ezt az összes tőletek kapott receptben is láttam) egészségesebbé is teszi azt.
Köszönöm szépen a részvételt mindenkinek, igazán csodás finomságokat küldtetek nekem! :)



1. Az első receptet Pitelánytól kaptam, a Tűpárna és habverő blogról. Egy cukkinis csokitortát készített fekete ribizlivel és mogyoróval. Nagyon örült a kiírásnak, ugyanis általában olyan süteményeket készít, amikben ehhez hasonlóan van valami csavar. Most a már jól bevált cukkinis piskóta receptjét használta fel, amit egy avokádós csokoládékrémmel (még ez is trükkös) varázsolt ínycsiklandó tortává. Finom piskóta kellemes krémmel ... kérek egy szeletet! :)



2. Konyhavirtuóz egy light pizzát küldött nekem. Az ő különleges hozzávalója a túró volt, ezt tette a pizzája tésztájába, de e mellett lenmag lisztet is használt. Talán tudja, talán nem, de egy olyan receptet választott, ami nagyon népszerű azok körében, akik valamilyen okból szénhidrátszegény diétát folytatnak, mindenki csak dicséri. Én is ki szeretném próbálni egyszer, és mostmár egy remek kis receptem is van! :)


3. TimCsi, a Brioche blog írója a különböző lisztekkel kísérletezett, és rögtön két finomsággal is meglepett:


Az első egy narancsos - gyömbéres keksz volt, amiben kukoricalisztet és teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet használt. A kukoricaliszttel még csak ismerkedik, de a tönkölylisztet már nagyon megszerette, előszeretettel nyúl hozzá. Én is az utóbbit használom a legszívesebben. :)
Emellett TimCsi melengető téli ízeket is csempészett a kekszekbe, fahéjat, gyömbért és narancsot.


A második finomság egy palacsinta, de nem ám akármilyen, hanem egy kókuszpalacsinta. Már a nevét elég elolvasnom ahhoz, hogy meg akarjam kóstolni, biztos vagyok benne, hogy istenien sikerülhetett! Ehhez a tönkölyliszt mellett kókuszlisztet használt, az édesítő pedig eritrit volt, igazi reform finomság!



4. Kabóca, a Kabóca a konyhában bloggerinája remek alkalomra talált a mostani játék révén arra, hogy kipróbáljon egy receptet, amivel már régóta szemezget a Karácsonyra kapott könyvében. Céklás kenyérkéket készített és bizony nincs is jobb a házi kenyérnél, Kabóca is rendszeresen süt otthon. Ezt pedig nagyszerűen feldobja a cékla színe, egyszerre különleges és bohókás. Földes illatú, kellemes ízű kenyérke.



5. Utoljára pedig itt vagyok én. Ez még egy karácsonyi süteményem, a kókuszos linzer. Amióta először készítettem linzert, azóta érdekel, milyen lehet, mert nagyon szeretem a kókuszt. A liszt egy részét cseréltem fel vele, nagyon finom lett. Egy nagyon régi kiszúróval készültek a lehelet vékonyra nyújtott, csokoládés meggylekvárral összetapasztott kis lapocskák, némelyik tetejét pedig dióba forgattam.

Még egyszer köszönöm szépen a lehetőséget és a részvételt azoknak, akik velem játszottak!

Végül pedig a következő forduló háziasszonya nem más, mint : Kabóca, a Kabóca a konyhában blog írója. Biztosan remek témával lep meg bennünket! :)

3 megjegyzés:

  1. Kár, hogy nem voltunk többen.

    VálaszTörlés
  2. Valóban kár...de mi nagyon jót játszottunk, ugyanis a téma szuper volt! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon sajnálom, először azt hittem, hogy a témában lehet a hiba, de nagyon örülök, hogy Ti részt vettetek!! :)








    VálaszTörlés