Oldalak

2014. október 27., hétfő

Kakaós-fahéjas tekercs





Tulajdonképpen sodort csiga. Bár szerintem inkább rózsa. Gyönyörűszép és finom!
Ezt a sütit most a 67. VKF! alkalmából készítettem el. Ez egy blogok közti "nagy virtuális kulináris játék". Minden egyes fordulón a kijelölt témában kell elkészíteni egy ételt, vagy süteményt. Ez most A kelt tészta ezer arca. Nem részletezem nagyon, hogy mi is ez a játék, mert biztos van, aki ismeri, aki pedig nem, az itt seperc alatt utánanézhet. Mindenesetre nagyszerű dolognak tartom, mert jó kis közösségépítő a bloggerek közt és így mindenki sok új receptet, ötletet ismerhet meg. Sok mindennel gazdagodhatunk.
Amikor megláttam a mostani kiírást, nagyon megörültem, mert ez egy nekem való téma. Ha választani kell, azokat a süteményeket szeretem a legjobban, amikkel tényleg dolgozhatok, a kezem között formálódnak, alakulnak. (Ezeket a szavakat a Pót-nagymamám használta, amikor legutóbb beszélgettünk. A "Pót-nagymama" is az ő elnevezése :) ) Most ezt a kis különleges csigát hoztam nektek, szerintem pont megfelel egy ilyen alkalomra. Egyszerű és mégis ötletes. Ha esetleg vendégeknek készítjük el, biztos megcsodálják majd. Apa azt mondta: "Ezt lájkolni fogom!"
Nem mellesleg, végre sikerült olyan teljes kiőrlésű kelt tésztát csinálnom, amivel jól tudok dolgozni!


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 25 g friss élesztő
  • 250 ml víz
  • 20 ml habtejszín
  • 250 g tk tönkölyliszt (159,75 g CH)
  • 100 g graham liszt (60 g CH)
  • 100 g búza finomliszt ( 75,4 g CH)
  • 10 g búzasikér
  • 70 g margarin
  • 1 csipet só
  • 15 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
A töltelékhez:
  • 100 g nagyon lágy margarin
  • 32 g holland kakaópor (2,84 g CH)
  • 20 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • fahéj
A tetejére:
  • 1 tojás



A tésztához a liszteket és a sikért elmorzsoljuk margarinnal, majd a többi hozzávalót is hozzáadva alaposan kidagasztjuk. Kb. 40-50 percig kelesztjük.
Ezalatt a töltelékhez szükséges a margarint magában habosra keverjük. (Fontos, hogy lágy legyen, akkor majd sokkal könnyebb lesz elkenni a tésztán a tölteléket. Nyugodtan meg is mikrózhatjuk kicsit.) Kis adagokban beledolgozzuk az édesítős kakaót, ha szeretnénk, kevés fahéjat is keverjünk bele.
Az idő közben megkelt tésztát 40x60 cm-es téglalappá nyújtjuk. A hosszabbik oldalával merőlegesen félbevágjuk. Az egyik lapot megkenjük a kakaókrémmel és ráborítjuk a másikat. hosszában kb. 2 cm-es csíkokra vágjuk (így 10 csíkot kell kapnunk), majd ezeket keresztben félbevágjuk (így 20 rövidebb csíkunk lesz).
A csíkokat egyesével megsodorjuk, majd feltekerjük és sütőpapíros tepsin még fél óráig kelesztjük. Ezután egy felvert tojással megkenjük és előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. Az eredeti receptben az szerepel, hogy 180 fokon 10 percet süssük a tekercseket, de én 30-35 percig sütöttem.



A receptben így elkészítve 295,15 g CH van, egy tekercsben 14,76 g.


Források: forma: nosalty.hu
               töltelék: apróséf.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése