Oldalak

2014. október 19., vasárnap

Almás céklakémleves



Mostanában már több variációban is készítettem céklát, használtam köretben, brownieban, de még pogácsában is. Nagyon kíváncsi voltam rá, milyen lehet levesben, és jelentem, nagyon finom. Az íze lágy és selymes, az alma és a krumpli kissé tompítja, így nem olyan erős, mintha magában fogyasztanánk.

Hozzávalók 4 adaghoz:

  • 2 nagyobb cékla (600 g  - 35,4 g CH)
  • 1 közepes alma (160 g - 11,2 g CH)
  • 1 kis burgonya (90 g - 18 g CH)
  • 1 kis fej vöröshagyma (80 g - 6,64 g CH)
  • 50 g margarin
  • 3-4 babérlevél
  • bors
  • 1-2 tk citromlé

A céklát, az almát és a krumplit felkockázzuk.
Egy mélyebb fazékban felolvasztjuk a margarint és megdinszteljük rajta a hagymát. Hozzáadjuk a felkockázott zöldségeket és az almát és pár percig együtt pároljuk.
Felöntjük 1 liter vízzel (vagy zöldségalaplével), beletesszük a babérlevelet és addig (jó sokáig) főzzük, amíg a cékla meg nem puhul.
Kivesszük a babérlevelet és botmixerrel krémesítjük. Ha szükséges, utánafűszerezzük, és adhatunk hozzá kevés citromlevet is, hogy kiemeljük az ízeket.
Tejföllel kínáljuk (én egy kis szerecsendióval és fahéjjal bolondítottam meg).

Az összes leves 81,24 g, egy adag pedig 17,81 g CH-t tartalmaz.

Forrás: marieclaire.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése