Oldalak

2014. október 12., vasárnap

Túrós koszorú



Pár napja megint kiírtam magamnak egy halom receptet, egyik jobban tetszik mint a másik. Végül magam sem tudom, hogy miért maradtam pont ennél, de végül jól átalakítva készítettem el. Kicsit izgultam, hogy nem akkorára nyújtom majd a tésztát, hogy pontosan illeszkedjen a formába, de aztán ez is sikerült. Sülés közben gyönyörűen megrepedt a teteje, nem is tudom, hogy úgy volt szebb, vagy megfordítva. :)
Azt is megemlítem, hogy korábban nagyon idegenkedtem attól, hogy csak édesítőszert használjak egy süteményben, inkább a xilitet választom helyette. Egy kis lekvárban még oké, de egy egész sütiben... valahogy mindig irtóztam tőle, most viszont rászántam magam. Így jelentősen csökkent a CH-tartalom, de azért nem lesz az állandó megoldásom. :)

Ezt a sütit is egy nagyszerű oldalon találtam, a FittKonyha blogon. Már régóta figyelemmel kísérem, a receptek végtelenül ötletesek, könnyen és gyorsan elkészíthetőek. Ajánlom figyelmetekbe!


Hozzávalók egy 23 cm-es formához (20 szelet):

A tésztához:
  • 150 g tk. tönkölybúza liszt (95,85 g CH)
  • 90 g zabpehelyliszt (61,29 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (37,7 g CH)
  • 1 csipet só
  • 75 ml langyos víz
  • 15 g friss élesztő (1,47 g CH)
  • 75 g olvasztott margarin
  • 1 tojás
  • 40 g cukornak megfelelő édesítő
A töltelékhez:
  • 350 g túró
  • 2 tojás
  • 20 g zabkorpa (11,6 g CH)
  • 40 g mazsola (26 g CH)
  • 150 g cukornak megfelelő édesítő
  • fél citrom lereszelt héja - elhagyható
  • vanília aroma - elhagyható
A tésztához az élesztőt elkeverjük a vízben, majd az összes hozzávalóból ruganyos tésztát gyúrunk. Letakarva egy óráig kelesztjük.
A töltelékhez a tojások fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk. A túrót áttörjük, és alaposan összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot, és belekeverjük a mazsolát.
A tésztából lisztezett deszkán kb. 30x50 cm-es lapot nyújtunk. Egyenletesen eloszlatjuk rajta a túrós krémet, és a hosszabbik oldalától indulva feltekerjük. Kilisztezett-kivajazott formába fektetjük, és még egy fél óráig pihentetjük.
180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük (nem fog megpirulni a teteje).
Kihűlés után megkenhetjük kevés xilites olvasztott vajjal (én egy tk. xilitet használtam fel), vagy, ami talán még jobb, ha cukormázat, vagy egy kevés olvasztott étcsokoládét csorgatunk a tetejére (ami sajnos most nem volt itthon).
Én egy kis fahéjjal megszórva majszolgatom, isteni! :)



Az egész koszorú 235,91 g szénhidrátot tartalmaz, szeletenként 11,79 g-ot.

Forrás: Fittkonyha
            Limara péksége

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése