Oldalak

2014. november 9., vasárnap

Kókuszos zabkeksz dióval és mazsolával



Ezt a receptet a Párom találta pár napja, ezért esett most pont erre a választásom. Azt mondta, hogy ez olyan, amilyeneket én szoktam sütni: kókuszos, zabpelyhes, diós, mazsolás. Tényleg... :) Megörültem neki, hogy ilyet talált nekem, mert most nagyon igaza volt, ezeket az alapanyagokat szeretem a legjobban. Mazsola helyett étcsokit is használhatunk, talán azt még jobban is szeretem, de sajnos épp nem volt itthon. Így készült most el ez a kekszecske, nagyon finom lágy vajas - vaníliás íze van, kicsit szaftos, nekem nagyon ízlik, és nem csak nekem. :)

Hozzávalók kb. 30 db-hoz:
  • 180 g apró szemű zabpehely (122,58 g CH)
  • 50 ml tej (2 g CH)
  • 75 g tk. tönkölyliszt (47,92 g CH)
  • 75 g zabpehely liszt (51,07 g CH)
  • 5 g sütőpor
  • 1/2 tk őrölt fahéj
  • 1/4 tk őrölt szerecsendió
  • 200 g margarin
  • 140 g xilit (84 g CH)
  • 1 cs. só
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 tojás
  • 70 g kókuszreszelék
  • 100 g mazsola (65 g CH) / 74 %-os étcsokoládé (32 g CH)
  • 100 g durvára vágott dió

Először a tejet meglangyosítjuk és ráöntjük a zabpehelyre, hogy egy kicsit megszívja magát és félre tesszük.
Egy másik tálkában összekeverjük a liszteket, a fűszereket és a sütőport, majd ezt is magunk mellé készítjük.
A margarint felolvasztjuk, elkeverjük benne a cukrot, majd, ha már nem meleg, a tojást is. Apránként hozzáadjuk a lisztes keveréket, a zabpelyhet és a kókuszreszeléket, majd beleforgatjuk a mazsolát és a diót is és két órára hűtőbe tesszük.
Kb. diónyi gombócokat formázunk, és kekszekké lapítva sütőpapíros tepsin 180 fokos sütőben kb. 10-12 perc alatt megsütjük őket. Nem fognak megpirulni, ne is várjuk, a tepsin hagyjuk kihűlni.


Az egész adag mazsolával elkészítve 372,57 g CH-t tartalmaz. Nekem 29 kekszem lett, így egy darabban 12,84 g CH van, ha étcsokit használunk, akkor 11,7 g.

Forrás: divany.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése