Oldalak

2014. november 27., csütörtök

Gesztenyés sajttorta



Amikor egy hete a fahéjas legyezőt sütöttem, csak 80 g krémsajtra volt szükségem hozzá, de mivel csak 100 forinttal került többe, a boltban úgy döntöttünk, hogy az 1 kg-os kiszerelést vesszük meg a 250 g-os helyett. Ennek köszönhetően rengeteg maradt rám, úgyhogy egyértelmű volt, hogy a következő sütiben dominálni fog a krémsajt. Nem gondolkodtam sokat, tudtam, hogy ha ilyen receptet szeretnék találni, a FittKonyhán kell keresgélnem. Amikor rábukkantam erre, nagyon megörültem neki, mert már én is régóta szeretném kipróbálni a gesztenyét egy diabetikus sütiben is. Régen nagyon sokat keresgéltem cukormentes gesztenyemassza után, de amikor megtaláltam, valahogy mindig elmaradt az ominózus süti.
Most itt van, és nem is akármilyen alkalomból. Ugyanis pontosan beleillik a VKF! 68. fordulójának témájába, ami a Melengető hozzávalók, azaz a késő ősz ízei. Nagyon köszönöm a meghívást a forduló háziasszonyának, TimCsinek, a Brioche blog írójának!

Hozzávalók egy 23 cm-es tortához (16 szelet):

A tésztához:
  • 2 kis tojás
  • 60 g tk. tönkölybúza liszt (38,34 g CH)
  • 50 g zabpehely liszt (34,05 g CH)
  • 30 g dió
  • 50 g xilit (30 g CH)
  • 25 g holland kakaópor (3,5 g CH)
  • 1 csipet só
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 4-5 ek olvasztott kókuszolaj
A krémhez:
  • 400 g natúr gesztenyepüré (150,4 g CH)
  • 320 g krémsajt
  • 100 g cukornak megfelelő folyékony édesítőszer
  • 30 g xilit (18 g CH)
  • 2 tk rumaroma
  • 2 kis tojás
  • 20 g vaníliás pudingpor (17 g CH)

A tészta alaphoz a diót és a xilitet kávédarálóban, vagy aprítóban porrá őröljük, és összedolgozzuk a többi hozzávalóval. Egy ragacsos masszát fogunk kapni, ezzel béleljük ki az előkészített (kivajazott) tortaformánkat, és a krém elkészültéig hűtőbe tesszük. Ehhez egyszerűen csak robotgéppel összekeverjük a hozzávalókat, majd az egészet a tészta-alapra öntjük.
180 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt sütjük készre. Akkor jó, ha egy kicsit még "rezeg". Az enyém már nem rezgett, de csodafinom lett, köszönöm a receptet! ;)



Az egész torta összesen 291,29 g CH-t tartalmaz. Általában egy 23 cm-es torát 12 szeletre vágok, de most valahogy adta magát a 16, így egy szeletben 18,2 g CH van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése