Oldalak

2013. december 7., szombat

Sárgarépás-narancsos kuglóf



Egyszer szóba kerültek a répás sütemények, és akkor én megígértem, hogy sütök egyet. Szerettem volna megmutatni, hogy milyen puha és finom lesz tőle a tészta, mert először engem is nagyon meglepett. Egyáltalán nem gondoltam volna. Ezért készült most ez a kuglóf. Igyekeztem úgy összeállítani, hogy ne legyen annyira tömény és ragacsos. Azt hiszem ez egészen jól sikerült.

Hozzávalók egy 23 cm-es formához:
  • 155 g xilit (77,5 g CH)
  • 160 g olvasztott margarin
  • 2 tojás
  • 140 g reszelt sárgarépa (11,2 g CH)
  • 50 g mazsola (32,5 g CH)
  • 1 közepes narancs lereszelt héja
  • 120 g tk tönkölybúza liszt (76,68 g CH)
  • 50 g darált dió (6 g CH)
  • 1 csapott tk szódabikarbóna
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1/2 tk őrölt szerecsendió
  • margarin és liszt a forma kikenéséhez

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, és megolvasztjuk a margarint.
Egy tálba kimérjük a lisztet, a diót, a szódabikarbónát és a fűszereket, majd magunk mellé készítjük.
Kézi habverővel kikeverjük a cukrot és a margarint, majd beleütjük a tojásokat. Beleforgatjuk a reszelő kisebb lyukú oldalán lereszelt répát, a narancshéjat és a mazsolát. Apránként hozzáadjuk a lisztes keveréket is, aztán egy fakanállal a már előkészített formába simítjuk.
Kb. 35 perc alatt készre sütjük. Ahogy a képen is látható, alaposan meg fog barnulni, szinte azt is mondhatjuk, hogy megfeketedik. Egyáltalán nem kell megijedni, ekkor egy cseppet sem ég meg. Sőt, akkor jó, ha óvatosan megnyomogatjuk, és a tészta még ruganyos marad.
Kihűlés után szeleteljük.

Összesen 203,88 g CH-t tartalmaz, 20 szelet darabjában ez 10,19 g-ot jelent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése