Oldalak

2013. december 23., hétfő

Karácsonyváró omlós keksz



Szerettem volna sütni valami finomságot, mielőtt a páromékhoz indultam. Bár szokásomhoz híven most is ezernyi ötletem volt, azért döntöttem egy újabb keksz mellett, mert nem volt sok időm összedobni és biztosra akartam menni, hogy szállítás közben semmi baja sem lesz.
Már régóta szerettem volna egy diós kekszet is kipróbálni, és rengeteg almám volt, amit a szénszünet előtt valahogy el kellett tüntetnem. Végül pedig befészkelte magát az agyamba, hogy milyen finom az almaleves szegfűszeggel. Így született ez az egyszerű kis recept:

Hozzávalók 23 db-hoz:
  • 100 g olvasztott margarin
  • 50 g xilit (25 g CH)
  • 1 tojás
  • 100 g reszelt alma
  • 100 g tk tönkölybúza liszt (63,9 g CH)
  • 100 g darált dió
  • 50 g feldarabolt étcsokoládé (24,15 g CH)
  • fél tk őrölt fahéj
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • fél cs sütőpor


Egy tálba kimérjük a lisztet és a diót. Hozzáadjuk a fűszereket a sütőporral, majd magunk mellé készítjük. A cukrot kikeverjük a margarinnal és a tojással. Beleforgatjuk az almát aztán apránként a lisztes keveréket is. Legvégül a csokoládét adjuk hozzá.
A masszából körülbelül diónyi halmokat kissé ellapítva egy sütőpapírral bélelt tepsire fektetünk, és 200 fokos sütőben 10 perc alatt készre sütjük őket. Nyugodtan pakolhatjuk szorosabban egymás mellé őket, nem fognak elterülni, csak kicsit megemelkednek.

Melegen is nagyon finom, de ha pihentetjük egy kicsit, sokkal jobban összeérnek az ízek.

Összesen 120,05 g CH-t tartalmaz, darabonként 5,21 g-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése