Oldalak

2013. november 27., szerda

Dubarry szelet



Megint nem tudtam, mit főzhetnék, de a sütiken való ötletelés közben hirtelen a szerecsendióról ez jutott eszembe. Amikor először készítettem el, még nagyon új és szokatlan fűszer volt nekem, de megszerettem, bár mostanában is csak kevés ételhez használom. (Azt a sütit, viszont feltétlenül el kell készítenem!)
Pár dologra azóta is nagyon jól emlékszem az akkori dubarry szeletemről: Nagyon ízlett, bár kicsit sok szerecsendiót raktam bele. Elég sokáig ettem, szinte küzdöttem vele, mert annyira eltelített, hogy alig bírtam "legyőzni". Talán ezért nem készítettem el azóta többet, de most, hogy befészkelte magát az agyamba, nem tudtam kihagyni.

Hozzávalók 6 személyre:

a húshoz:
  • 6 szelet sertéskaraj
  • 1 közepes fej karfiol
  • 25 g graham liszt (15 g CH)
  • kókuszolaj
a mártáshoz:
  • 50 g margarin
  • 25 g tk. tönkölybúza liszt (15,87 g CH)
  • 100 ml tejszín és tej fele-fele arányban
  • 200 ml tejszín
  • 2 tojás sárgája
  • 50 g reszelt trappista sajt
  • bors
  • szerecsendió

A karfiolt megtisztítjuk, rózsáira szedjük, és enyhén sós vízben megabáljuk.
A hússzeleteket kiklopfoljuk, besózzuk, lisztben megforgatjuk. Egy serpenyőben kevés kókuszzsírt olvasztunk, amin kisütjük. A kész húsokat egy jénaiba tesszük és a karfiolt egyenletesen a tetejére halmozzuk.
A mártáshoz egy lábasban felolvasztjuk a margarint, majd a liszttel fehéredésig pirítjuk. Felengedjük a tejszín és víz keverékével (vagy tejjel) és forrásig főzzük. Levesszük a tűzről, hozzákeverjük a tejszínt, a tojások sárgáját, és a sajtot. Sóval, borssal és mindössze egy leheletnyi szerecsendióval fűszerezzük.
A mártást a karfiolos hússzeletekre öntjük és 180 fokon addig sütjük, amíg a teteje meg nem pirul.

Kiadós, laktató étel. Összesen 30,87 g CH-t tartalmaz, adagonként 5,14 g-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése