Oldalak

2013. december 26., csütörtök

Sajtos tallér



Most, hogy itthon vagyok, igaz, hogy tanulnom kell és körbejárjuk a rokonokat, de azért annyi időm van, hogy süssek valamit. Sajnos hozzávaló nem sok van itthon, úgyhogy abból gazdálkodva, ami van, ezt a rágcsálnivalót tudtam összehozni. Nem mondható igazi karácsonyi süteménynek, de legalább tettem valamit az asztalra.
A sima búzalisztes változat egyébként nagy kedvenc a családban, mindenki kérdezi, hogy csinálom, mert a Mamáé valamiért mindig nagyon puha lesz, az enyém pedig jó ropogós. Most a megszokott tönköly- helyett rozslisztet használtam, nagyon érdekes íze lett, de így is finom. Kicsit hasonlít a burgonyás kenyérre, amit egyszer Apa sütött nekem.

Hozzávalók kb. 40 darabhoz:
  • 200 g tk. rozsliszt (132 g CH)
  • 100 búza finomliszt (75,4 g CH)
  • 100 g reszelt trappista sajt
  • 125 g margarin
  • 1 tojás
  • fél cs. sütőpor
  • bors
  • fűszerkömény (egész)
  • tej/tejföl az összeállításhoz

A hozzávalókat összegyúrjuk. Akkor jó a tészta, ha már nem esik szét darabokra, de nem is ragad a kezünkhöz. Persze a sajt és a margarin miatt egy kicsit zsíros lesz. Az összeállításhoz általában tejet használok, de ezt most 2 ek tejföllel helyettesítettem.
A tésztából kb. fél diónyi nagyságú gombócokat formázunk, amíg előmelegítjük az ostyasütőt. (Nekünk egy régi fanyelű, fém sütőnk van, nagyon jól szolgál, és úgy tudom, hogy manapság már nehéz ilyet találni, úgyhogy nagyon vigyázok rá.) Nem szükséges kiolajozni, mert a tésztában úgyis sok zsiradék van.
Hármassával, négyessével két-három perc alatt egyszer megfordítva megsütjük őket. Haladós munka, de, ha sokat szeretnénk csinálni, bizony rámegy egy fél nap is, az eredmény pedig jó gyorsan eltűnik majd az asztalról. Egy kés hegyével könnyen a tallérok alá tudunk nyúlni, és egyszerűen lefordulnak a sütőlapról.

Ez a mennyiség összesen 207,4 g CH-t tartalmaz, darabonként 5,18 g-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése