Oldalak

2013. december 8., vasárnap

Egy kis adalék a kenyérsütéshez



Az elmúlt időben változtattam egy kicsit azon, hogy készítem a kenyeret. Tényleg nagyon keveset, de mégis sokat jelent az eredmény szempontjából. Így jobban megkel a tészta, ami szerintem a fönti képen nagyon is látszik, ezért hasznosnak láttam leírni, mit változtattam. Utólag azt gondolom, hogy ezekre korábban is rájöhettem volna.
Először: kipróbáltam, hogy mi lenne, ha egy kicsit több sikért raknék a tésztába. Ez nem jelent csak 5 g-ot, de az eredmény nagyon látványos. Így már 15 g-ot használok.
Másodszor: miután megkelt a kenyér, jó alaposan átgyúrom, nem kímélem a kezem, és csak aztán formázok belőle veknit. Ezt beteszem a jénaiba, bevagdalom a tetejét, és újból kelni hagyom, min. 20, de inkább 30 percig. Ha úgy látom, már eleget várt, megkenem egy kis vízzel és mehet is a sütőbe.
Hát ennyi.

A képen egy rozsos cipó van, az alábbi hozzávalókból készítettem el:
  • 100 g búza finomliszt (75,4 g CH)
  • 100 g graham liszt (60 g CH)
  • 300 g tk rozsliszt (198 g CH)
  • 15 g búzasikér (1,95 g CH)
  • 1/2 ek só
  • 25 g friss élsztő (2,45 g CH)
  • 300 ml meleg víz
  • a jénai kikenéséhez liszt és margarin


Ez a vekni 800 g-os lett (amin nagyon meglepődtem). Összesen 337,8 g CH-t tartalmaz, ami 100 g-ra vonatkoztatva 42,22 g-ot jelent.
Most egy kis tökmagot is kevertem a tésztába, mindig van itthon. A sárgarépás túrókrémmel együtt igazán finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése