Oldalak

2013. szeptember 29., vasárnap

Baconbe göngyölt csirkemáj



Ma nem csak a túrókrém készült, hanem ez a finomság is. Először akkor találkoztam vele, amikor a gólyatáborban a kollégiumi tanár ilyet készített. Addig még nem ettem, de nagyon jó illat áradt a lakásából, úgyhogy elhatároztam, hogy én is kipróbálom. Azóta egész gyakran készítem, általában nem használok semmilyen fűszert, csak hagymát, számomra elengedhetetlen a legtöbb ételnél. Most megszórtam majoránnával is, nagyon sokmindenbe teszek belőle, szerencsét próbáltam hát vele itt is.

Hozzávalók:
  • 450 g csirkemáj (13,5 g CH)
  • 250 g szeletelt bacon
  • 1 fej hagyma (90 g - 7,47 g CH)
  • 2 gerezd fokhagyma (4 g - 1,05 g CH)
  • majoránna
  • kevés margarin, vagy vaj

A májat megtisztítjuk, és felkockázzuk. Mindegyik kis darabot baconbe göngyöljük, és egy hőálló tálban, tepsiben szorosan egymás mellé sorakoztatjuk őket. Vékonyan meghintjük majoránnával. A kétféle hagymát felkarikázzuk és a kis tekercseink tetejére fektetjük. Olajat nem kell alá önteni, de egy kevés vajat, vagy margarint én mindig szeretek még rátenni, csak az íze miatt.
Előmelegített sütőben nagy lángon kb. 30 percig sütjük fólia alatt. Ezután azt levéve, kb. 10 perc alatt egy kicsit megpirítjuk a tetejét. Ha nagyon erős a sütőnk, ilyenkor egy picit alacsonyabbra is állíthatjuk a hőfokot.


Én általában krumplival eszem, így lett örök favorit.

Összesen 22,02 g CH-t tartalmaz, de azt sajnos most meg nem mondom, hogy ez hány adag. Általában 4-5 szokott lenni, de most sokkal többet készítettem, 6-7 re saccolom, a fagyasztóba is fogok félretenni belőle. Kíváncsiságból viszont megszámoltam, korábban még sosem tettem, 49 db lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése