Oldalak

2013. szeptember 7., szombat

Bolognai szósz



Amikor legutóbb otthon voltam, apa boldogan újságolta, hogy milyen finom bolognait főzött, és meg kell mutatnia nekem, hogy készül, hogy majd én is tudjak csinálni magamnak. Erre sor is került, én voltam a kiskukta, aki mindent összevágott, aztán pedig nézte, hogy készül a nagy mű a mester kezei alatt.
Most én is elkészítettem, sok időbe telt, de jól elvan magának a gázon, úgyhogy kitakarítottam közben, aztán pedig tanultam. Sajnos nem tudtam szép fényképet készíteni, mert kicsit időhiányban vagyok (ez a bejegyzés is később íródik), és még sajtot is elfelejtettem venni a tetejére, dehát az a lényeg, hogy finom lett. Persze nem olyan jó, mint az igazi Apa-féle, de nem is az otthoni paradicsomból készült, ami teljesen más, mint amit itt lehet kapni.

Hozzávalók 4 személyre:
  • 1000 g paradicsom (40 g CH)
  • 500 g darált sertéshús
  • 60 g vöröshagyma (4,8 g CH)
  • 6 g fokhagyma (1,58 g CH)
  • bors
  • ételízesíő
  • bazsalikom

A paradicsomot nagyobb kockákra vágjuk, és egy közepes fazékban, vagy egy nagyobb serpenyőben lefedve kis lángon lassan párolni kezdjük. Időnként megkeverjük, amikor már majdnem jó, a fedőt is levehetjük róla. Én soha nem hámozom meg a paradicsomot, szeretem látni az ételben a héját. Így kétségtelen, hogy igazi zöldségből készült és nem valamilyen sűrítményből.
A hagymát apróra kockázzuk. Amikor a paradicsom már szószos állagú lett (ez körülbelül egy óra), hozzáadjuk a hagymát és a húst is. Megfűszerezzük (én kevés sót és ételízesítőt használok, de nagyon sok bazsalikomot) és tovább főzzük kis lángon néka megkeverve még körülbelül két óráig, amíg a hús el nem készül. Önthetünk hozzá egy kevés vizet, mert ezalatt bőven elfővi a levét. A vége felé már levehetjük a fedőt is.
Nagyon kellemes, lágy paradicsom íze lesz, de ha kicsit intenzívebbre szeretnénk, nyugodtan rakjunk bele több hagymát, biztos vagyok benne, hogy Apa sem spórolt úgy vele, mint én.

Így elkészítve a szószunk összesen 46,38 g CH-t tartalmaz, egy adag 11,59 g-ot. (Ezek igazán bőséges adagok egy személyre.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése