Oldalak

2013. szeptember 22., vasárnap

Sajtos túrókrémmel töltött gomba



Egy pár napja találtam ki, hogy végre töltött gombát is fogok készíteni. Az egyetlen akadályt ez elé az állította, hogy kapok-e ehhez megfelelő gombákat a piacon, mert az árus, akinél általában beszerzem nagyon kicsiket szokott hozni. Szerencsére kaptam, pedig már készen állt a B-terv, a zöldséges makaróni, ami már régóta igen nagy kedvencem, egyszer megmutatom majd, azt hogy szoktam készíteni.
Végül egy hatalmas bevásárlás után minden együtt volt ahhoz, hogy elkészítsem a gombákat:

Hozzávalók:
  • 16 db közepes méretű gomba kalapja (300 g)
  • 150 g túró
  • 100 g natúr sajtkrém
  • 35 g reszelt mozzarella/trappista sajt
  • 1 db közepes paradicsom (100 g)
  • kakukkfű
  • borsikafű
  • bors





A gombákat megtisztítjuk, a tönkjüket eltávolítjuk. Ha szükséges, egy kiskanállal még kivájjuk egy picit a gombák kalapját, hogy több töltelék férjen bele. Sütőpapírral bélélt tepsire sorakoztatjuk őket.
A töltelékhez egy villával (így egyúttal a túrót is összetörjük) elkeverjük a túrót és a sajtkrémet. Sóval, borssal és egy csipet kakukkfűvel fűszerezzük és megtöltjük vele a gombákat. A paradicsomot vékony cikkekre vágjuk és mindegyik gomba tetejére teszünk egy szeletet. Finoman megszórjuk borsikafűvel és a tetejére egy kis halom reszelt sajtot is pakolunk.
Az így kapott "tornyainkat" 180 fokon kb. 10 perc alatt készre sütjük. Amikor kivesszük a sütőből, rögtön átpakoljuk egy tányérra.
(Mivel most a megfázásos időszak miatt van itthon citromom, minden kis gombára cseppentettem egy pici citromlevet, amikor még csak a túrókrémet raktam bele.)

Köretnek fogyaszthatunk rizst, vagy a gombák megmaradt tönkjeit felhasználva készíthetünk egy enyhén fűszeres, gombás-tejszínes mártással megbolondított tésztát is. Ha például vendégeket várunk, ez lehet két külön fogás is.

A CH számolással most nem fáradoztam, mert csupa alacsony szénhidráttartalmú alapanyagot használtam fel. Ez a mennyiség nekem négy adagot tesz ki.

Tipp:
  • Vagy a túrókrémet sózzuk picit erősebben, vagy evés előtt egy kicsit sózzuk meg a gombákat.
  • Nyugodtan csináljunk több túrókrémet, ha kimarad, remek lesz körözöttnek.

Forrás: mindmegette.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése