Oldalak

2015. július 9., csütörtök

Sajtos rudak




A nagy hőségben már nem kívántam az édeset tízóraira és utóvacsorára, alig bírtam letuszkolni. Valami sósat szerettem volna helyette, ezért sütnöm kellett. Legszívesebben sajtos tallért készítettem volna, de az még télen is kánikulát csinál a konyhában, így végül a sajtos rúd mellett döntöttem, azt még úgysem próbáltam.
Mindenkinek nagyon ízlett, dicséretek közepette gyorsan elkapkodták, így mire reggel a fotózásig jutottam, már csak az előrelátóan magamnak félretett pár napi tízóraira való maradt meg belőle.

Hozzávalók kb. 1 kg-hoz:
  • 200 g tönkölybúza liszt (127,8 g CH)
  • 100 g őrölt zabpehely (60 g CH)
  • 100 g búza finomliszt (71 g CH)
  • 6 ek tejföl
  • 250 g reszelt trappista
  • 300 g hideg margarin
  • 1 ek só
  • 1 tojás sárgája

Először a liszteket elmorzsoljuk a margarinnal, majd a tejföllel, a sajt felével és a sóval könnyű tésztává gyúrjuk. Nekem gyúrás közben még felvett 50 g tk. tönkölylisztet (31,95 g CH).
Lisztezett deszkán kb. 1 cm vastagra nyújtjuk. A tetejét megkenjük egy tojás sárgájával, megszórjuk a sajt másik felével megszórjuk (én néhány darabra egész köménymagot is szórtam). Derelyevágóval, vagy egy éles késsel kb. 1 cm széles és 7 cm hosszú rudakra vágjuk.
Sütőpapíros tepsin, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. Akkor a legfinomabbak, ha egy picit megpirulnak.


A kisült rudak nekem összesen 1060 grammot nyomtak, így a CH-tartalmuk 27,42 g / 100 g (a gyúrás közben felvett lisztet is beleszámolva).


2 megjegyzés:

  1. Szia! Reszemrol nagyon koszonom a receptet! Egyreszt nagyon finom lett masreszt meg klassz hogy irsz a receptekhez Ch ertekeket mert nagy segitseg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a visszajelzést! Örülök, hogy finomak lettek a rudak és hasznosnak találtad a receptet. :)

      Törlés