Oldalak

2015. július 27., hétfő

Szedres muffin



A szeder egy csodálatosan finom gyümölcs. Ezért örültem, hogy megtaláltam ezt a muffin receptet, amihez alig pár darab kell belőle, mert ezt biztos voltam benne, hogy ezt el tudom készíteni a picike szederbokrunk terméséből. Talán még más finomságra is futja belőle.
Amikor még kevertem kavartam, nem voltam nagyon bizakodó, így nagyon meglepett, hogy milyen finom lett a végeredmény. Nagyon puha, kellemesen édeskés, enyhén vaníliás, illatos muffinokat kaptam. A tészta és a krém remekül passzol egymáshoz, és minden süti közepében egy finom szeder bújik meg.

A muffinok a felhasznált DW 1:4 cukorhelyettesítő miatt egy kicsit kisebbek lettek a megszokott méretnél, mert így hiányzik belőlük a cukor tömege, mennyisége.

Hozzávalók:

A tésztához (79,56 g CH, darabonként 6,63 g)
  • 150 g lágy margarin
  • 30 g DW 1:4 cukorhelyettesítő (120 g cukornak felel meg)
  • 3 tojás
  • 7 g sütőpor
  • 8 g cukrozatlan kakaópor (1,12 g CH)
  • 30 g darált dió
  • 30 g búza finomliszt (21,12 g CH)
  • 40 g tk. búzaliszt (24,44 g CH)
  • 50 g őrölt zabpehely (30 g CH)
  • 12 szem szeder (átlagosan 4 grammos darabokat használtam, így ez 2,88 g CH)

A krémhez (összesen 28,12 g CH)
  • 200 ml tej (10 g CH)
  • 12 g DW 1:4 cukorhelyettesítő (60 g cukornak felel meg)
  • 20 g vaníliás pudingpor (17 g CH)
  • 120 g lágy margarin 
  • 8 g cukrozatlan kakaópor (1,12  g CH)
  • vanília aroma

Először megsütjük a muffinokat. A margarint az édesítővel habosra keverjük. Egyesével beledolgozzuk a tojásokat, majd apránként hozzáadjuk a sütőporral, kakaóval és dióval elkevert liszteket.
A muffintepsi mélyedéseit kapszlikkal kibéleljük. Először egyharmadig megtöltjük a masszával és mindegyik közepébe belenyomunk egy-egy szem szedret és befedjük a maradék masszával. 170 fokra előmelegített sütőben kb. 14-16 perc alatt megsütjük és tűpróbával ellenőrizzük.
A muffinokat rácson hűtjük ki, közben elkészítjük a krémet.
A tejből, az édesítőből és a pudingporból pudingot főzünk és kihűtjük. A margarint habosra keverjük. Összedolgozzuk a pudinggal és a kakaóporral, kevés vanília aromát adunk hozzá.
A krémet csillagcsöves nyomózsákba szedjük, és a muffinok tetejére nyomjuk. Pár szem szederrel díszíthetjük.



Ha minden krémet egyenletesen sikerül a muffinokra adagolni, akkor egy darab kb. 8.9 g CH-t tartalmaz.

A recept a Nők Lapja Konyha 2015. július-augusztusi számában található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése