Oldalak

2015. július 18., szombat

Ribizlis blondie (szőke brownie)



Az eperszezon óta szeretném megsütni ezt a sütit. Már nagyon vártam.
Eredetileg eperrel készült volna, de mivel az eper és a vizsgaidőszak egymás ellenségei, nálam sajnos jó darabig biztos nem fog ilyen sütemény készülni, pedig nagyon szeretném. Bármilyen piros gyümölcs jó hozzá, kerülhet bele dió, mogyoró is, vagy fűszerek, például fahéj és gyömbér.
Amiről még nem esett szó: ez a sütemény a brownie "lánytestvére", ugyanis ét-helyett fehér csokoládéval készül, de az alapokban megegyezik vele. Eredetileg egy picit kisebb forma kell hozzá, mint ami nekem van, így picit magasabbnak is kell lennie. Nem tömény, vagy gejl és egyáltalán nem tocsogós, én kicsit intenzívebb csokoládé ízre számítottam, de így is kellemes, finom sütemény. Kár, hogy annyira drága a cukormentes fehér csoki. :)

Hozzávalók egy 20 x 20-as tepsihez:
  • 115 g margarin
  • 15 g DW 1:4 édesítő (60 g cukornak felel meg)
  • 115 g fehér csokoládé (67,85 g CH) - ezt használtam
  • 2 tojás
  • 70 g őrölt zabpehely (42 g CH)
  • 40 g tk. búzaliszt (24,56 g CH)
  • 30 búza finomliszt (21,12 g CH)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • nálam 100 g piros ribizli (7 g CH)

A margarint, a csokoládét és az édesítőt vízgőz felett összeolvasztjuk, és hagyjuk szobahőmérsékletre hűlni.
Egy kézi habverő segítségével egyesével beledolgozzuk a tojásokat, majd a liszteket, a sütőport és a csipet sót. A masszát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítjuk és a tetejét megszórjuk a gyümölccsel.
175 fokra előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a teteje egy kicsit megpirul (ami nálam a képen sajnos nem nagyon látszik).
Kihűlés után szeleteljük, kínálhatjuk magában, vagy fagylalttal is.



Az egész sütemény így elkészítve összesen 162,53 g szénhidrátot tartalmaz. Én 9 nagy kockára vágtam, így egy darabban 18 g CH van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése