Oldalak

2014. július 27., vasárnap

Villámgyors kakaós-fahéjas csiga



Élek-halok a kakaós csigáért, mindig visszasírom azt az időszakot, amikor a pékségből hozott finom, még meleg, illatozó finomságokat majszolgathattam reggelire, tízóraira. Amikor egyetemre mentem, mindig figyeltem egy mintapékség bódéjának kirakatában, hogy van-e olyan, amelyiknek a teteje le van öntve étcsokoládéval. Abból a pudingosat is nagyon szerettem.
Magamnak még sohasem sütöttem, mert nem akartam egy béna utánzatát elkészíteni, ha egyszer nem tudom azt hogyan kell, és a receptek, amiket általában látok, még csak nem is hasonlítanak rá. Azóta már azt is kikutattam, hogy az a bizonyos kakaós csiga blundel tésztából készül, azért olyan végtelenül finom omlós és leveles egyszerre. Arra még nem mertem vállalkozni, mert elég időigényes, és nem tűnik túl egyszerűnek sem.
Pár napja viszont a PCOS fórumon olvastam, hogy van egy túrós változat is. Ezt nem tudtam nem kipróbálni. Meg is kaptam a dicséretet : "Egyre finomabbakat sütsz."
Viszont egyre jobban szeretném elkészíteni a blundel tésztát. Egyszer nekigyürkőzök!

Ebből a túrós csigából rögtön dupla mennyiséget készítettem. Először csak a felét gyúrtam össze, de azonnal konstatáltam, hogy nekünk ez bizony édes kevés lesz. A hozzávalókat így adtam meg:

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 500 g túró 
  • 500 g tk. tönkölyliszt (319,5 g CH)
  • 100 ml tejszín (nem volt itthon tej)
  • 180 g xilit (90 g CH)
  • 1 tk só
  • 1 cs sütőpor
  • 10 ek napraforgó olaj

A töltelékhez:

  • 32 g holland kakaópor (10,36 g CH)
  • 120 g xilit (60 g CH)
  • fahéj
  • kevés olaj

A túrót áttörjük, és egy robotgép segítségével krémesre keverjük a cukorral. Fokozatosan hozzáadjuk a tejszínt, majd pedig az olajat. A sütőporral és sóval elkevert lisztet kézzel dolgozzuk bele. Egy nagyon könnyű, laza tésztát kell kapnunk.
Néhányszor átgyúrjuk és lisztezett deszkán két kb. 30x35 cm-es téglalapot nyújtunk belőlük. Vékonyan megkenjük olajjal és egyenletesen megszórjuk a kb. 1 tk fahéjjal és a cukorral elkevert kakaóporral. A hosszabbik oldalától indulva óvatosan feltekerjük és kb. 1,5-2 cm-es csigákat vágunk belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsin, 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. Vigyázzunk, nem kell, hogy megpiruljanak, mert akkor kiszáradnak.




A csigák összesen 479,868 g CH-t tartalmaznak. Nekem 35 darab lett, ez egyenként 13,71 g-ot jelent.

2 megjegyzés:

  1. Draga Rencsi :) Eddig is sokszor keszitettem kakaoscsigat, de most kiprobaltam a Te recepted szerint. Nagyon finom lett, sikeres volt a fiuknal is. Puszi: Erzso

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett nektek, remélem más receptet is kipróbálsz majd! :)

      Törlés