Oldalak

2014. július 12., szombat

"Zabfalatok"



Azt hiszem valamikor a vizsgaidőszakban lehetett, hogy vettem egy csomag Győri Édes Zabfalatokat. Annyira ízlett, hogy azóta folyamatosan a fejemben motoszkál, hogy valahogy meg kellene próbálnom elkészíteni a házi, diabetikus változatot. Sokat gondolkodtam rajta, hogyan csináljam, még a csomagoláson is gondosan végigbogarásztam az összetevőket. Végül megnéztem, hogy mit találok az interneten, így készítettem el ezt a kekszet. Nagyon sokan azt írták róla, hogy finomabb, van aki szerint jobb, mint a Győri Édes.
Nálam még mindig a bolti a nyerő. Arra jutottam, hogy akkor lennének egyformák, ha több cukrot tennék bele, de aki ismer, tudja, hogy ez meg sem fordul a fejemben. Nekem a kevésbé édes változat is tökéletesen megfelel. Egy kicsit vékonyabbra nyújtottam, mint kellett volna, így rengeteg lett belőle, lekvárral, joghurttal, vagy éppen magában ideális tízórai, nagyon tetszik, benne, hogy tele van kisebb-nagyobb zabpehelydarabokkal. Ennek az alját is megmárthatjuk csokiban, vagy a diót helyettesíthetjük kókusszal, és máris elkészíthetjük a többi változatot is.

Hozzávalók:
  • 200 g tk tönkölyliszt (127,8 g CH)
  • 100 g darált dió
  • 150 g darált zabpehely (102,15 g CH)
  • 150 g xilit (75 g CH)
  • fél citrom lereszelt héja
  • vanília aroma
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tojás
  • 200 g margarin

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük. Elmorzsoljuk a margarinnal, és a tojással együtt jó alaposan összegyúrjuk. Min. 1 óráig a hűtőben pihentetjük, majd lisztezett deszkán kb. 5 mm vastagságúra nyújtjuk. 6 cm átmérőjű köröket szaggatunk belőle, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük.



Igazán egyszerű, már a leírás rövidségéből is látszik. Ha fél centi vastagra nyújtjuk, kb. 40 darab kekszünk lesz. Én olyan 3 mm-esre nyújtottam, ezért nekem 68 darab kekszem van. Az összes tésztában 304,95 g CH van, így a 68 kekszben egyenként 4,48 g (40 darab keksz esetén 7,62 g CH/db).

Forrás: nosalty.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése