Oldalak

2014. július 14., hétfő

Csokoládés meggylekvár



Ez a lekvár már két napja készült, de csak most volt időm megírni róla a bejegyzést. Mama mondta, hogy a sógornőjével csináltak csokis lekvárt. Egy Tibi csoki kell három kiló meggyhez és nagyon finom, majd csinálunk nekem is. Én megígértem, hogy segítek amiben tudok, csak szóljon. Ebből az lett, hogy szombat reggel, amikor a zabkekszeimet sütöttem, megjelent három tasak dzsemfixszel és egy tábla csokival. Mondtam neki, hogy várjon, segítek, de mire mindennel kész lettem, már leszedte és át is mosta a meggyet, még az üvegeket is előkészítette, én már csak a "munka" többi részében tudtam segédkezni.
Végül csodálatosan finom lett, nem is gondoltam volna. A képeken látható üvegeket már én töltöttem meg, miután Mama elment nekiálltam még egy adagnak. Meglepett, milyen gyorsan elkészültem vele, mert összesen négy órámba telt onnantól kezdve, hogy leszedtem a meggyet, egészen addig, hogy eltakarítottam a romokat. Milyen meglepő, ez az adag már nem ízlik úgy, mint a közösen főzött, de remélem megmarad minden egyes üveg, mert ez volt az első alkalom, hogy egyedül készítettem lekvárt.
Erről is azt gondolom, mint a süteményekről, vagy a kenyérről, a házi messze felülmúlja a boltit, jövőre vaníliásat szeretnék készíteni.

Hozzávalók:

  • 3,5 kg magozott meggy (385 g CH)
  • 100 g 74% kakaótartalmú étcsokoládé (29,4 g CH)
  • 2 tk rumaroma
  • 3 csomag Dr. Oetker Dzsemfix Szuper
  • 60 ml folyékony édesítőszer






A kimagozott meggyet leturmixoljuk. Beletesszük a darabokra tördelt étcsokoládét a rumaromát és a dzsemfixet. Folyamatos kevergetés mellett felforraljuk, majd még mindig folyamatosan kevergetve pár percig zubogva forrni hagyjuk. A tűzről levéve belekeverjük az édesítőszert és az előkészített befőttes üvegekbe adagoljuk. Az üvegeket jó szorosan lezárjuk és legalább 5 percre a fejük tetejére állítjuk.
Miután kihűlt, már fogyasztható is.


Ebből a mennyiségből összesen 3720 g lekvár lett, így a szénhidráttartalma 11,13/100 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése