Oldalak

2021. március 5., péntek

Kovászos sajtos rúd - kimaradó kovászból



Ezen a hétvégén nem volt időm kovászos kenyeret sütni, de mivel ilyenkor is jó hetente felfrissíteni egy etetéssel az anyakovászt, úgy dönöttem legalább kezdek valamit a megmaradó résszel, mindig jól jön egy új ötlet. Valami egyszerűt szerettem volna, így kötöttem ki a sajtos rúdnál, és a Párom olyan szívesen majszolgatta az este, hogy szerintem jó döntés is lett.
Most egyáltalán nem egy igazi kelt tésztára kell számítani, pusztán csak annak a kovásznak a felhasználása volt a cél, ami máskülönben mehetne a kukába. Én ebbe a receptbe 50-100 g kovászt tennék, a hozávalók közt annyi szerepel, amennyi nekem éppen most volt.

Hozzávalók kb. 1 kg-hoz:

A tésztához:
  • 200 g tk királybúza liszt (126,8 g CH)
  • 150 g tk búzaliszt (90 g CH)
  • 150 g búza finomliszt (106,5 g CH)
  • 150 g margarin
  • 2 tojás
  • 1,5 ek só
  • 4 ek tejföl
  • 150 g reszelt emmentáli sajt
  • nálam 68 g tk kovász (20,4 g CH)
A tetejére:
  • 1 tojás
  • 160 g reszelt emmentáli sajt

A liszteket és a sót elmorzsolom a margarinnal, majd a többi hozzávalóval együtt tésztává gyúrom.
Fél-egy óra pihentetés után sarkosan kb. fél centi vastagra nyújtom. Megkenem egy villával kikevert tojással és egyenletesen rászórom a reszelt sajtot. Derelyevágóval rudakra vágom.
Sütőpapíros tepsin 180 fokon alsó-felső sütéssel kb. 15 perc alatt megsütöm őket.

A recept így elkészítve 343,7 g CH-t tartalmaz. 1065 g sajtos rudam lett összesen, így a szénhidráttartalma 32,27 g / 100 g.


Forrás: gasztrosarok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése