Oldalak

2021. március 22., hétfő

Piros pestós csillagkenyér

 

Cloudykitchen instáján jött velem szembe egy szépséges piros pestos csillagkenyér, amikor úgy döntöttem, hogy most már itt az ideje, hogy én is kipróbáljam ezt a finomságot. Át is írtam a receptet teljes kiőrlésűvé és cukormentessé, majd elmentettem piszkozatba. Már kezdett hátulra kerülni a listán, ezért a hétvégén meg is sütöttem.

Amilyen szép, pont olyan finom. A kellemesen édes tésztának pikáns élt adnak a vékony pestorétegek. Kenyérlisztet használtam hozzá, a sikért legközelebb lehet el is hagyom. Olyan puha, lyukacsos és könnyű a tésztája, hogy igazi húsvéti kalács hangulatom lett tőle, lassan itt az ideje, hogy azt a receptemet is újra elővegyem.

Frissen tökéletes. Ha másnapra is maradna, kicsit megmikrózhatjátok fogyasztás előtt.


Hozzávalók:

A tésztához:

  • 25 g friss / 7 g szárított élesztő
  • 130 g víz
  • 130 g habtejszín
  • 10 g négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
  • 380 g tk búzaliszt (235,6 g CH)
  • 160 g fehér kenyérliszt (113,6 g CH)
  • 20 g sikér
  • kevés bors
  • 1 tk só
  • 2 tojás
  • 90 g szobahőmérsékletű margarin
A töltelékhez:
  • 1 üveg cukormentes piros pesto (kb. 100 g-ot használtam fel)
  • 50 g reszelt gouda sajt
  • 1 tojás 1 teáskanál vízzel kikeverve
  • szezámmag, vagy nagyszemű só

Bedagasztom a tésztát. A margarint csak a dagasztás közepén dolgozom bele.
Kiolajozott tálban szobahőmérsékleten kb. másfél óráig kelesztem, de akár előző este is elkészíthetjük és betehetjük a hűtőbe.
A megkelt tésztát négy részre osztom, kigonbócolom és kb. 5 percig letakarva pihenni hagyom.
Mindegyik gombócból egy kb. 30 cm-es kört nyújtok és félreteszem egy enyhén lisztezett sütőpapírra. Az egyiket már egy sütőpapíros tepsire rakom. Megkenem 2 nagyobb tk pestóval és megszórom a sajt egyharmadával. A szélső egy-két centimétert üresen hagyom. Ráteszem a következő tésztakört és finoman lesimítom. Folytatom a rétegezést, legfelülre egy üres tésztalap kerül. (Lehet több pestót is használni, de nem szerettem volna, hogy nagyon csípős legyen, mert csak én szeretem.)
A tésztakör közepére teszek egy 5 cm-es pogácsaszaggatót és 16 cikkre vágom a tésztát a szaggatótól kifelé haladva. Leveszem a szaggatót és vékonyan megkenem vízzel kikevert tojással a tésztakör külső 1-2 centiméterét. Megfogok két tésztacsíkot és egymástól elfelé tekerem őket, majd a tojásozott végüket összenyomom. Ezt a többi szállal is megismétlem, így egy nyolcágú csillagom lesz.
Az elkészült csillagot letakarom és kb. 30 percig kelni hagyom. Közben előmelegítem a sütőt 180 fokra.
A megkelt csillagot letojásozom és megszórom szezámmaggal.


Kb. 30-35 perc alatt sül át és kicsit megbarnul a teteje. Én az utolsó 10 percben alsó-felső sütésre váltottam, hogy szebb színt kapjon.
Kicsit hűlni hagyom fogyasztás előtt.




A receptben így elkészítve összesen 349,2 g CH van. A kész kenyerem 1068 g lett, így a szénhidráttartalma 32,7 g / 100 g.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése