Oldalak

2021. január 11., hétfő

Citromos kuglóf



Ezzel a recepttel debütált a kuglóf formám miután megvettem, már nagyon vártam, hogy elkészíthessem. Aztóta többször megsütöttem és majdnem mindig volt egy jó kis bakim, például nem figyeltem oda és túl magasra állítottam a sütő hőfokát, ezért kiszáradt a külseje mire megsült a belseje. Még szerencse, hogy nagyon finom, ezért nem hagytam, hogy kifogjon rajtam. Igazán nagyon citromos, de nem túlzottan, a sziruptól pedig kellemesen szaftos. Most Meyer citrommal készült, teljesen véletlenül bukkantam rá a boltban.
Úgy is remek, ha a tk. lisztből 50 grammot darált dióra cserélünk.
Az én kuglófformám 23 cm-es, ha nektek van otthon, akkor egy picit kisebbet ajánlanék, 20-21 cm-est, ezt nem tölti ki teljesen.

Hozzávalók:

A tésztához:
  • 250 g lágy margarin
  • 35 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 2 citrom lereszelt héja
  • 5 tojás
  • 100 g lm tejföl
  • 200 g tk búzaliszt (120 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (35 g CH)
  • 10 g sütőpor
A sziruphoz:
  • 2 citrom leve - nálam 80 ml (5,28 g CH)
  • 8 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő

A liszteket és a sütőport egy tálba mérem és magam mellé készítem.
Robotgéppel habosra keverem a margarint az édesítővel és a citromhéjjal. Ezután folyamatos keverés mellett hozzáadom a tejfölt. A tojásokat és a sütőporos liszteket váltogatva keverem a masszához, először csak egy tojást, majd kevés lisztet és így tovább.
A tésztát egy alaposan kimargarinozott, kilisztezett formába öntöm és 180 fokon alsó-felső sütéssel kb. 40-45 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm!

Amíg sül a kuglóf elkeverem a citromok levét az édesítővel a sziruphoz. Miután a kuglófot kivettem a sütőből egy villával megszurkálom az alját és lassan rálocsolom a szirupot. Csak azután veszem ki a formából, hogy ezt már jól magábaszívta és szeretelés előtt hagyom kihűlni.



Az így elkészített sütemény összesen 180,28 g CH-t tartalmaz. A formám mintája alapján én 17 szeletre vágom, így 1 szeletben 10,6 g CH van.

Forrás: marcelpaa.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése