Oldalak

2020. május 10., vasárnap

Spárgás baconös paradicsomos quiche



Már nagyon sokszor találkoztam mindenféle quiche-sel az interneten, úgyhogy előbb-utóbb itt volt az ideje, hogy én is készítsek egyet. A darált húsos pite tésztáját használtam hozzá, a töltelékbe pedig minden jóságot beleraktam, ami eszembe jutott.
Még tanulságot is sikerült leszűrnöm: ne vegyél a boltban spárgát, ha úgyis mész a piacra. Az már más kérdés, hogy maszk-szemüveg kombóban annyira nem élmény a piacozás, úgyhogy van, amit el is felejtettem venni.
Visszatérve a quiche-hez, attól féltem egy kicsit, hogy a baconnek az a része, amit elfed a tejszínes keverék nem fog megsülni, de szerencsére nem így lett. Nagyon kellemes lágy ízű kis étel lett belőle és nem utolsó sorban azt raksz bele, amit akarsz, tehát még maradék újrahasznosításra is kiváló lehet.

Hozzávalók egy 26 cm-es piteformához:

A tésztához:

  • 150 g tk búzaliszt (90 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (35 g CH)
  • 150 g margarin
  • 1/2 kk só

A töltelékhez:

  • 200 ml lm habtejszín
  • 3 tojás
  • 90 g grana padano sajt reszelve
  • 350 g megtisztított spárga
  • 100 g szeletelt bacon
  • 6 db koktélparadicsom
  • 1 szál újhagyma (20 g - 0,94 g CH)
  • bors

Összeállítjuk a tésztát és minimum fél órára a hűtőbe tesszük, hogy kicsit visszaszilárduljon a margarin, de akár előző nap is előkészíthetjük.

A spárgát átmossuk és letörjük a fás végeit, majd kb 3 percig enyhén sós vízben előfőzzük, majd rögtön jéghideg vízbe szedjük át. Az alsó felüket tekerjük be baconnel.
A tésztát nyújtsuk ki és béleljük ki vele a kimargarinozott, kilisztezett formánkat. Az odalát se hagyjuk szabadon. Szurkáljuk meg villával és kb. 8 percig süssük vakon 190 fokos sütőben.
Ezalatt tejszít elkeverjük a tojásokkal és a sajt nagyobb részével. Tartsunk vissza annyit, amennyivel majd megszórjuk a pite tetejét sütés előtt. Sózzuk, borsozzuk, de figyeljünk arra, hogy a spárgához már adtunk sót és bacont is fogunk használni.
Öntsük a keveréket a tésztára és fektessük bele a spárgákat. Szórjuk meg a felkarikázott újhagymával, a paradicsomokat vágjuk félbe és lazán nyomjuk bele a keverékbe, végül szórjuk meg az egészet a félretett sajttal.
Nekem a 190 fokon kb. 40 perc alatt sült meg és az utolsó 5 percben már alsó-felső sütésre váltottam, hogy kicsit jobban piruljon a teteje.


Így elkészítve a quiche 125,94 g CH-t tartalmaz. Én 8 szeletre vágtam, így egy szeletben 15,74 g CH van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése