Oldalak

2020. május 21., csütörtök

Pásztor pite


Egyszer láttam, hogy Jamie Oliver hogy csinálja a pásztor pitét és nagyon megtetszett. Azóta már több főzőműsorban is megnéztem, és nagyon tetszik az étel, de a megvalósítása mindig elmaradt a krumplipüré miatt. Aztán, amikor nemrég a koleganőm mondta, hogy pásztor pitét készített és még a receptet is elküldte, akkor tudtam, hogy na most kipróbálom, ráadásul úgyis van itt egy hentes a közelünkben, ahol még sohasem vásároltam és marhát sem készítettem korábban.
Konklúzió: finom. Biztos, hogy ha püré lenne a tetején, az még sokat tenne hozzá, mert milyen jól néz már ki habzsákból kinyomva, vagy megmintázva és jó kis vajas, tejszínes íze lenne, de azért így sem utolsó.

Hozzávalók 4 személyre:

A raguhoz:
  • 1 kis fej vöröshagyma (56 g - 4,48 g CH)
  • 1 nagy gerezd fokhagyma (10 g - 2,6 g CH)
  • 1 nagy sárgarépa (152 g - 12,16 g CH)
  • 500 g darált marha lapocka
  • 30 g paradicsompüré (3 g CH)
  • 50 ml száraz vörösbor (1,5 g CH)
  • 400 ml víz
  • 100 g gyorsfagyasztott zöldborsó (9 g CH)
  • olíva olaj
  • bors
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • 2 babérlevél
A tetejére:
  • 850 g burgonya (170 g CH)
  • kb. 30 g emmentáli sajt
  • kb. 10 g margarin
  • szerecsendió

A meghámozott burgonyát feltettem sós vízben főni, közben pedig összeállítottam a húsos ragut.

A vöröshagymát kevés olajon üvegesre pároltam. A répát kicsit nagyobb kockákra vágtam, mint a borsó, és a hagymához adtam. Pár perc után beletettem a húst és a fokhagymát is. Amikor már a hús megpirult, hozzákevertem a lisztet és pár percig így főztem tovább. Ezután ráöntöttem a paradicsompürét, a bort és a vizet, majd  megfűszereztem.
Kb. 20 percig főztem közepes lángon, hogy besűrűsödjön. A borsót csak az utolsó 10 percben adtam hozzá.

A kész ragut egy kb. 20 x 25 cm-es hőálló edénybe öntötem. A megfőtt burgonyát vékonyabb szeletekre vágtam és egymásra fektetve a ragura pakoltam két rétegben. Mindkét réteget megszórtam kevés szerecsendióval és reszelt sajttal. A tetejére tettem kevés apróra kockázott margarint, hogy nehogy túlzottan kiszáradjon a burgonya és 200 fokon kb. 20 percig sütöttem.



Az egész étel összesen 202,74 g CH-t tartalmaz, így egy adagban 50,68 g CH van.

forrás: Street Kitchen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése