Oldalak

2014. március 23., vasárnap

Körtés zeller krémleves



Bevallom, sokáig nem ettem zellert, de Apa pár hónapja nagyon megkedvelte, szinte mindig van otthon, és velem is mindig megkóstoltatja, hogy megszerettesse (nem kell nagyon küzdenie). Ezért tetszett meg ez a recept pár napja böngészés közben. Nagyon finom lett, Apának is biztosan ízlene, csak azt sajnáltam, hogy elég satnya zellert sikerült vennem hozzá, ezért miután kihűlt, inkább főzelékre hasonlított, mint krémlevesre. Az akkori főzésből kimaradt egy deci tejszín, almalevesen is gondolkoztam, de végül újra emellett döntöttem, annyira megkedveltem. Most egy nagyon szép zellert sikerült találnom (ki hitte volna, hogy a Tesco-ban?), így még az íze is sokkal bársonyosabb lett.
Még valamit el kell mondanom ehhez az ételhez kapcsolódóan. A képen nem csak a levest kell nézni, hanem a mellette lévő kenyérszeleteket is, mert azok az első saját készítésű kovászos kenyerem szeletei. Nagyon büszke vagyok rá, eddig még azért nem született róla bejegyzés, mert szeretném kipróbálni, hogy lehet-e lyukacsosabb a tésztája, mindenesetre olyan finom, hogy az íze miatt még akkor is falatoznék belőle, amikor már régen jóllaktam.

Hozzávalók 4 személyre:

  • 200 g szeletelt bacon
  • 100 g margarin
  • 1 fej zeller (500 g - 25 g CH)
  • 1 körte (150 g - 18 g CH)
  • 1 ek tk. tönkölyliszt (20 g - 12,78 g CH)
  • 800 ml víz
  • 100 ml főzőtejszín
  • bors

Felcsíkozzuk a szalonnát, és megpirítjuk. Ha már kisült a zsírja, hozzáadjuk a vajat, és megvárjuk, amíg egy kicsit felolvad. Hozzáadjuk a felkockázott zellert, és amikor már majdnem megpuhult, a szintén kockára vágott körtét is. Kb. 5 perc után belekeverjük a lisztet, sózzuk, borsozzuk. Felöntjük a vízzel és a tejszínnel, majd miután a zeller puhára főtt összeturmixoljuk.

A leves összesen 55,78 g CH-t tartalmaz, adagonként 13,94 g-ot.

Forrás: receptek.tv

2 megjegyzés:

  1. Pont ma kaptam 4 db zellert, egynek már eldőlt a sorsa úgy látom! ;-) Köszönet a tippért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök neki, hogy tetszik a recept, remélem, finom lesz! :-)

      Törlés