Oldalak

2014. március 23., vasárnap

Almás-túrós kuglóf



Már nagyon régen leírtam magamnak ezt a receptet, de egészen idáig csak halogattam, hogy elkészítsem. Végül a hétvégén megsütöttem, de történt egy kis baleset. Amikor ki akartam venni a formából, összetört, ezért az nem került fel ide. Ilyenkor mindig erőt vesz rajtam valami, amiért újra meg kell próbálkoznom vele, "nem hagyhatom, hogy a recept kifogjon rajtam" címszó alatt. Kicsit eszelős, bevallom, de más oka most tényleg nem volt, hogy megint elkészítsem.
Szerencsére azért a kis hibája ellenére ízlett a Páromnak, reméltem is, mert jó citromos. :)
Végül annyit tanultam az esetből, hogy ne legyek türelmetlen, és várjam meg, amíg kihűl a sütemény, ne melegen akarjam kiszedni a formából. Ráadásul szerintem ez a kuglóf csak úgy finom igazán, ha már "pihent" egy kicsit, akkor jobban összeérnek az ízek. Most, hogy így csináltam, már szép és finom is.

Hozzávalók egy 23 cm-es formához:

  • 100 g margarin
  • 1 citrom héja és leve (a citromlé kb. 80 g - 2,56 g CH)
  • 1 savanykás alma (180 g - 12,6 g CH)
  • 50 g mazsola (34 g CH)
  • 150 g tk. tönkölyliszt (95,85 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (37,3 g CH)
  • 50 g darált dió
  • 1 cs sütőpor
  • 250 g túró
  • 140 g tejföl
  • 100 g xilit (50 g CH)
  • 2 tojás
  • vanília aroma

A margarint felolvasztjuk.
Az almát meghámozzuk és apróra kockázzuk, majd a citrom lereszelt héjával, kifacsart levével, a mazsolával és a vanília aromával egy kisebb tálban magunk mellé készítjük. Egy másik tálba kimérjük a liszteket és a diót, aztán összekeverjük a sütőporral.
A legnagyobb tálban kikeverjük a cukrot és a tojásokat. Hozzáadjuk a margarint, majd a túrót és a tejfölt. Apránként beleforgatjuk a liszteket, majd az almás keveréket is.
Jól kivajazott, kilisztezett formába öntjük és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!
Kihűlés után szeleteljük.


A kuglóf összesen 232,31 g CH-t tartalmaz. 20 szelettel számolva ez szeletenként 11,61 g.
Ez eredetileg egy muffin recept, azt írják, hogy úgy 20-25 percig kell sütni 180 fokon. Egy muffinra 19,35 g CH jut.

Forrás: sütigyár.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése