Oldalak

2014. március 14., péntek

Fűszeres sárgarépa-krémleves






Úgy döntöttem, hogy ezen a hétvégén a főétel mellett valamilyen leves is kerül az asztalra, mert így sokkal laktatóbb az ebéd. Persze a húslevesnek még mindig nem merek nekivágni, de már régóta szeretnék krémleveseket készíteni. Először brokkolira gondoltam, de aztán tegnap este ez jutott az eszembe. Azt hittem, hogy a kis könyvemben van is receptem hozzá, de kiderült, hogy az egy répafőzelék, ezért egy kis internetes böngészés után ollóztam össze a sajátomat.
A gyömbér már foglalkoztatott egy ideje, korábban csak fagylaltban kóstoltam, de azt túl erősnek találtam. Most viszont nem bántam meg, hogy kipróbáltam. Ez a leves vagy ízlik valakinek, vagy nem, nem hiszem, hogy lenne középút.


Hozzávalók 6 személyre:
  • 1 közepes fej vöröshagyma (85 g - 6,8 g CH)
  • 1 nagy gerezd foghagyma (20 g - 2,63 g CH)
  • 40 g margarin / lm vaj
  • 750 g sárgarépa (60 g CH)
  • 200 ml főzőtejszín
  • 1 kis narancs leve (120 ml - 10,2 g CH)
  • 800 ml víz, vagy zöldségalaplé
  • kb. 1 tk őrölt gyömbér
  • fahéj
  • őrölt chilipaprika
  • bors

A répát hasábokra vágom, befűszerezem sóval, borssal, gyömbérrel, fahéjjal és kevés őrölt chilipaprikával, majd 200 fokos sütőben megsütöm kb. 40 perc alatt. Ellenőrzöm, hogy teljesen megpuhult-e.
Egy edényben felolvasztom a margarint és üvegesre párolom rajta az apróra kockázott hagymát. Felöntöm a víz egy részével és a tejszínnel, majd pár perc alatt összefőzöm.
A répát elkezdem botmixerrel pürésíteni és apránként hozzáadagolom az alaplevet, majd annyi vizet, hogy a kívánt sűrűséget kapjam. Pár hasábot félre lehet tenni a díszítéshez. Ellenőrzöm a fűszerezést és készen is van.
Hidegen és melegen egyaránt finom. Tálalható pirított dióval, mandulával, pisztáciával, kókuszchips-szel is.


Így elkészítve a recept összesen 79,63 g CH-t tartalmaz, adagonként 13,27 g-ot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése