Oldalak

2014. március 29., szombat

Citromos szülinap



Mindig nagyon szívesen készítek valamilyen süteményt, ha együtt tudunk tölteni egy kis időt a Párommal, ez a születésnapján sem lehetett másként. Már nagyon régen eldöntöttem, hogy oroszkrém tortával lepem meg, mert egyszer azt mondta, hogy nem tudja, az milyen. Végül azért változtattam a jó előre kifundált tervemen (még a habnyomónkat is elhoztam otthonról), mert azt nem lett volna időm elkészíteni, és ha már az ő születésnapja van, szerettem volna neki kedvezni. Egyértelmű volt, hogy valami citromossal próbálkozzak, de nem szerettem volna a klasszikus habos-babos citromtortát megsütni, mert akkor már ezerszer inkább az oroszkrém. Ezért emellett a kis aranyos "citrombomba" mellett tettem le a voksomat, ami igazán jó választás volt, mert egész gyorsan megvoltam vele, így bőven volt ideje kihűlni, mire rákerült a sor ebéd után (amiről nagyon sajnálom, hogy nem készült fotó, mert mindkettőnknek ízlett, nekem különösen).
Finom is lett, a legjobban egy forró nyári délután tudnám elképzelni, amikor a fagyizóban a két gömb közül az egyik mindig citrom. Azért kipróbálásra csak az igazán citrom-őrülteknek ajánlom, mert nagyon intenzív az íze. Ha tudtok Meyer citromot venni, azzal sokkal lágyabb, kellemesebb lesz a krém. A fotón látható süti is ezzel készült.

Hozzávalók egy 23 cm-es formához:

A tésztához:
  • 150 g tk búzaliszt (93 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (35,5 g CH)
  • 8 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 150 g margarin
A krémhez:
  • 4 tojás
  • 25 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 200 ml lm habtejszín
  • 2 citrom lereszelt héja
  • 3 citrom leve (120 ml - 7,92 g CH)

A tésztához a liszteket és az édesítőt elmorzsoljuk a hideg margarinnal, és jól összedolgozzuk. Ha nem akar összeállni, adhatunk hozzá 1-2 ek hideg vizet. Min. 30 percre hűtőbe tesszük, de akár előző nap is elkészíthetjük.
Lisztezett deszkán kinyújtjuk és kibélelünk vele egy kivajazott, kilisztezett torta-, vagy piteformát úgy, hogy a peremére is jusson. Villával megszurkáljuk és 180 fokon kb. 15 percig elősütjük.
Közben elkészítjük a krémet. Elektromos habverővel kb. 3-4 perc alatt habosra keverjük a tojásokat és az édesítőt, majd a tejszínnel együtt még fél percig keverjük, már habverő nélkül. Először a citromhéjat dolgozzuk bele, aztán apránként a citrom levét is. Az elősütött tésztára öntjük és még kb. 25-30 percre visszatesszük a sütőbe. Amikor elkészül nagyon picit még remegős a citromkrém, majd hűlés közben dermed meg.
A formában hagyjuk kihűlni csak azután szeleteljük fel. Szerintem akkor a legfinomabb, ha áll egy napot.


A süti összesen 136,42 g CH-t tartalmaz, 12 szeletre vágva szeletenként 11,37 grammot.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése