Oldalak

2021. február 15., hétfő

Étcsokoládés mogyorókrém



Amikor pár hete láttam egy mogyorókrémet instagramon, szöget ütött a fejembe, hogy nekem is készítenem kellene. Nagyon jól tettem, hogy végre nem csak halogattam, hanem tényleg meg is csináltam, mert amilyen egyszerű és gyors, olyan nagyon finom. Szép homogén, nem darabos, szobahőmérsékleten krémes és kenhető, majdnem mintha Nutellát kanalaznál.

Hozzávalók:

  • 200 g hántolt törökmogyoró (18 g CH)
  • 150 g 70%-os étcsokoládé (48 g CH)
  • 10 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 ek étolaj
  • 1 csipet só

Ha nem hántolt a mogyoró, akkor terítsük szét egy sütőpapíros tepsin és 180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt süssük illatosa. Hagyjuk picit hűlni, majd szedjük át egy konyharuhára és a konyharuhával finoman dörzsölgetve lejön a héja. Nem baj, ha egy pici marad rajta.

A mogyorót késes aprítóban krémesre darálom. Időnként megállítom a gépet, hogy vigyázzak a motorra.
Az étcsokit vízgőz felett felolvasztom és hozzáadom az olajat is. Miután picit visszahűlt, hozzáadom a mogyoróhoz egy csipet sóval, az édesítővel és a vaníliával együtt. Addig járatom az aprítót, amíg teljesen homogén nem lesz. Az elkészült mogyorókrémet befőttes üvegbe öntöm, később még szilárdulni fog.
Szobahőmérsékleten tárolom, hogy kenhető maradjon, de a hűtőbe is be lehet tenni.


Összesen 371 g mogyorókrémem lett, aminek a szénhidráttartalma így elkészítve 17,79 g / 100 g.

Ilyen csudi linzereket csináltam vele:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése