Oldalak

2016. augusztus 16., kedd

Almás-diós-krémsajtos pite



Ez a süteményt a hozzávalói alapján inkább egy őszi-téli finomságnak mondanám, úgyhogy tekinthetünk rá úgy is, hogy én már előre hoztam egy jó kis őszi receptet.
A mascarpone-krémet már akkor be tudtam volna falni, amikor kikevertem, mert valami hihetetlen finom, és amikor a pite már a sütőben volt, hihetetlen illat terjengett a konyhában. Ma még hamarabb is uzsonnáztam a kelleténél csak azért, hogy megkóstolhassam. :)

Hozzávalók egy 23 cm-es formához:

A tésztához:
  • 100 g tk búzaliszt (61,1 g CH)
  • 60 g őrölt zabpehely/zabpehelyliszt (36 g CH)
  • 40 g búza finomliszt (28,16 g CH)
  • 135 g margarin
  • 60 g xilit
  • 1 kis tojás
A krémsajtos réteghez:
  • 250 g mascarpone
  • 40 g vaníliás por xilit* (24 g CH)
  • 1 tojás
  • 1 csipet só
  • 1 citrom héja
  • fél citrom leve
A diós réteghez:
  • 3 kis marék darált dió
Az almás réteghez:
  • kb. 180 g alma (12,6 g CH)
  • 20 g vaníliás por xilit* (12 g CH) 
  • kb. 1 tk őrölt fahéj
  • kb. fél tk őrölt szegfűszeg
  • fél citrom leve

Először gyúrjuk össze a tésztát és minimum fél órára rakjuk be a hűtőbe. Lisztezett felületen nyújtsuk ki és béleljük ki vele úgy a formánkat, hogy kb. 4 cm-es pereme legyen. Szurkáljuk meg villával és 175 fokos sütőben süssük kb. 10 percig.
Keverjük ki a krémet, simítsuk a tészta tetejére, majd szórjuk rá egyenletesen a diót.
Az almát vágjuk 2-3 mm-es cikkekre és locsoljuk meg a citromlével, szórjuk meg a fűszerekkel és a xilittel, majd forgassuk össze, végül szép körben fektessük a diós krémre.
175 fokon kb. 45 perc alatt süssük készre.
Amikor kivesszük a sütőből, még kicsit remegni fog a mascarpone miatt, ezért várjuk meg míg kihűl és csak utána szeleteljük fel.



Az egész süteményben így elkészítve 209,7 g szénhidrát van. 10 szeletre vágva egy szeletben 20,97 g.

*Vaníliás xilitet otthon is készíthetsz, igazán nem bonyolult. Kattints ide és nézd meg, én hogy csináltam!

Forrás: apróséf.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése