Oldalak

2016. május 9., hétfő

Zöldségekkel és almával sült csirkecomb



Ezt az ételt Keresztanyukámtól lestem el, amikor náluk vendégeskedtem, és az első adandó alkalommal magam is elkészítettem. Igazán nem bonyolult, ízlés szerint variálhatjuk a fűszereket és a hús mellé tett zöldségeket, gyümölcsöket is, de ami a legfontosabb, hogy nagyon finom és kiadós.
Ez úton is köszönöm neki! :)

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
  • 6 db csirkecomb
  • 2 db közepes alma
  • 2-3 db sárgarépa
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • majoránna
  • bazsalikom
  • bors
  • olíva olaj
  • kevés vaj, vagy margarin

A húsokat előkészítés után egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és mindkét oldalukat befűszereztem. A zöldségeket meghámoztam és a répákat hosszában félbevágtam, a vöröshagymát negyedeltem, a fokhagymát pedig félbevágtam. Az almán rajta hagytam a héját, csak a magházát vágtam ki és negyedelve a zöldségekkel együtt a húsok közé pakoltam. Az egészet meglocsoltam kevés olíva olajjal és az íze miatt kevés margarint kockáztam rá.

Mehet a sütőbe

A tepsit alufóliával letakarva betettem a sütőbe 200 fokra. 3/4 óra után az almákat kivettem és még letakarva visszaraktam sülni. Negyed óra után levettem a fóliát és szép pirosra sütöttem a húsokat, közben időnként meglocsoltam őket a kisült pecsenyelével.

Mi sült burgonyával ettük, de barna rizzsel is mennyei.


Sütés után az alma szénhidráttartalma 9,52, a vöröshagymáé 10,4, a répáé pedig 14,77 gramm lett 100 grammra vonatkoztatva, a fokhagymát elfelejtettem lemérni, de most jut eszembe, ahogy írom a bejegyzést, hogy meg sem találtam a tepsiben. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése