Oldalak

2016. május 23., hétfő

Gombás-tejszínes sertéscomb



Akik szemfülesek, azok már észrevehették nálam ezt az ételt. Eddig mindig karajszeletekből készítettem, de nem kalkuláltam bele a mai főzésembe, hogy hétfőnként a piacon lévő hentes zárva van. (Hányszor maradtam már azért hoppon, mert hétfőn akartam piacra menni?) A közeli boltban csak combot tudtam venni, úgyhogy kicsit átalakítottam az ételt, bár talán így még egy kicsit jobban is tetszik.
Nem kell megijedni attól, hogy a hozzávalók között sok hagyma szerepel. Ha nem mondjuk el, hogy mennyit tettünk bele, senki nem fog rájönni. :)

Hozzávalók:

  • 1 kg sertéscomb
  • 4-500 g csiperke gomba
  • 200 ml tejszín
  • 1 fej vöröshagyma (107 g – 8,88 g CH)
  • 1 fej lilahagyma (88 g –  8,88 g CH)
  • 1/2 póréhagyma (110 g - 6,93 g CH)
  • 2 nagy gerezd fokhagyma (9 g – 2,36 g CH)
  • 1 csokor friss petrezselyemzöld
  • kevés olaj
  • 50 g margarin (elhagyható)
  • bors

A húst felkockázzuk, majd kevés olajon fedő alatt előfőzzük addig, hogy kiengedje a levét, és teljesen kifehéredjen. Sózzuk, borsozzuk.
A hagymákat apróra vágjuk, vagy karikázzuk (ahogy jobban tetszik) és kevés olajon, vagy margarinon megpároljuk. Hozzáadjuk a cikkekre vágott gombát. Miután levet engedett és kissé összeesett, sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk a tejszínt. Ebbe az alapba beleöntjük a húst az összes levével együtt. Hozzáadjuk az apróra vágott petrezselyemzöld nagyobb részét és ha szükséges, még utánaízesítünk. Közepes, vagy kis lángon lefedve addig főzzük, amíg a hús teljesen meg nem puhul és a tejszínes szósz be nem sűrűsödik. Amikor már majdnem jó, hozzáadjuk a többi petrezselyemzöldet is.
Köretként kínálhatunk hozzá tésztát, (barna)rizst, vagy krumplit, mindegyikkel összefér, esetleg párolt zöldséget is készíthetünk mellé.

A hagymát nem szoktam vaskalaposan számolni, de mivel ebben az ételben viszonylag sok van belőle, most megtettem. Így az elkészült étel teljes szénhidráttartalma 27,058 g, ez 100 grammra vetítve 1,68 grammot jelent.

Forrás: nosalty.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése