Oldalak

2015. augusztus 15., szombat

Pudingban sült szeder-pite



Már igencsak szégyenlem magam, hogy milyen régóta nem írtam meg ezt a bejegyzést, ugyanis a sütemény, amiről szólni fog, már rég elfogyott, sőt, már az is majdnem elfogyott, amit utána sütöttem (ami szintén szedres, de még tökéletesítésre szorul). Azt a megállapításomat is át kell értékelnem, hogy nem fogok tudni sok dolgot csinálni az udvaron lévő kis szederbokor terméséből, mert minden várakozásomat felülmúlja, már a fagyóban is van egy adag (nem sok, de azért van) és tegnap a hűtőbe is tettem, hogy ott várja a nem is olyan soká bekövetkező végzetét.
Visszatérve a süteményre, már biztosan sokan találkoztatok vele (ezért is nem siettem annyira a bejegyzéssel), ugyanis Az áfonya mámora blogról származik. Aki még nem látta, sürgősen kezdje olvasni a blogot, mert ZSENIÁLIS! Épp ezért időről-időre ki kell onnan próbálnom valamit, és amikor ezt a receptet megláttam, titkon azért szorítottam magamban, hogy csak egyszer le tudjak szedni egyszerre annyi szedret, hogy elég legyen ehhez. Ez a gyümölcsös piték királynője, nem túlzok. Persze picit változtattam rajta, de erre a legfőbb ok a piteformám mérete volt. Mindenki süsse meg otthon, mert nem bonyolult, csak mesefinom! :)

Hozzávalók egy 25 cm-es formához:

A tésztához:
  • 80 g őrölt zabpehely (48 g CH)
  • 60 g tk búzaliszt (36,66 g CH)
  • 40 g búza finomliszt (28,16 g CH)
  • 120 g margarin
  • 45 g por xilit (27 g CH)
  • 1 tojás sárgája
  • 1/2 citrom lereszelt héja
A töltelékhez:
  • 220 ml tejszín
  • 45 ml mandulatej
  • 2 tojás sárgája
  • 1 egész tojás
  • 60 g xilit (36 g CH)
  • 22 g vaníliás pudingpor (18,7 g CH)
  • fél rúd vanília kikapargatott magjai
  • 1/2 citrom lereszelt héja
  • 400 g szeder (24 g CH)

A tészta hozzávalóiból linzertésztát gyúrunk és folpackba csomagolva egy órát hűtőben pihentetjük.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A tésztát kinyújtjuk és kibéleljük vele a kipapírozott piteformánkat. Villával sűrűn megszurkáljuk és elősütjük addig, amíg a széle kicsit barnulni nem kezd és elválik a formától. Ha biztosra akarunk menni, hogy nem púposodik fel, terítsünk rá egy sütőpapírt és helyezzünk rá sütőbabot.
Amíg a tészta süt, a szedret megmossuk és papírtörlős tálcán megszárítjuk.
A töltelék többi hozzávalóját egy tálban csomómentesre keverjük.
Az elősütött tésztalapon elterítjük a szedret és ráöntjük a pudingot. Visszatesszük a sütőbe és addig sütjük, amíg a puding széle megszilárdul, de a közepe még kicsit remegős. Ez nekem 20 perc volt.
Hűlés közben a puding tejesen meg fog szilárdulni, ezután szeleteljük fel.


Az én pitém így elkészítve összesen 218,52 g szénhidrátot tartalmazott. 16 szeletre vágtam, így egy szeletben 13,66 gramm volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése