Oldalak

2015. augusztus 6., csütörtök

Csokoládés-mogyorós jégkrém



Annyian készítenek otthon maguknak fagylaltot, hogy egyre nagyobb ösztönzést éreztem rá, hogy én is kipróbáljam. Fagylaltgép nélkül nem láttam olyan receptet, ami igazán tetszene, de a sors furcsa fintora, hogy most, amikor már a rendelkezésemre áll egy ilyen masina, hirtelen belebotlottam egybe, ami magával ragadott (tudom, hogy ömlengősen hangzik). Rachel Allen All Things Sweet c. műsorában láttam késő este és lenyűgöző volt, ahogy minden apró kis részletet elmagyarázott és lépésről lépésre, abszolút jól követhetően mutatta meg az egyébként elég hosszadalmas és bonyolult "procedúrát". Neki hála annyira mesésen finom fagylaltot készítettem, hogy el sem akartam hinni, hogy ilyet itthon lehet.
Ez egy hab alapú fagylat, így nem szükséges hozzá fagylaltgép.

Hozzávalók kb. 1 kg jégkrémhez:
  •  100 g török mogyoró (10 g CH)
  • 600 ml habtejszín
  • 80 g xilit (48 g CH)
  • 200 ml víz
  • 4 tojás sárgája
  • fél rúd vanília kikapart magjai
  • 150 g 70%-os étcsokoládé (46,5 g CH)

A mogyorót egy serpenyőben megpirítjuk, konyharuhára öntjük és ledörzsöljük a héját, végül összetörjük.

A jégkrémhez robotgéppel addig verjük a tejszínt, amíg, ha a habverő fejét felfordítjuk, a tejszín egy hegyes csúcsban megáll majd a tetején. Tegyük a hűtőbe későbbre.

Egy kis lábasban közepes lángon forralni kezdjük a vizet és a xilitet. Folyamatosan kevergessük, amíg a cukor fel nem olvad.
Vegyük ki a kanalat és forraljuk a szirupot, amíg a szirup el nem éri a "cérna állapotot", ez 106-113 °C. Ekkor sűrű és szirupos lesz, és ha belemártunk egy fém kanalat, az arról lecsorgó utolsó cseppek olyanok lesznek, mint a vékony cérnaszálak. (Ezt a cukorszirup produkálta a TV-ben, de a xilitszirup az én konyhámban nem, egyszerűen csak hagytam, hogy pár percig pezsegve forrjon. Viszont nem tudtam nem leírni, mert annyira érdekes. :) )

Ezalatt tegyük a tojássárgájákat egy robotgép keverőtáljába és nagy fokozaton addig verjük, amíg kivilágosodik és felhabosodik. Amikor a szirup a megfelelő állapotban van, lassabb fokozaton folyamatos keverés mellett vékony sugárban csorgassuk a tojásokhoz (így lényegében megfőzzük a tojásokat). Amint a szirup elkeveredett, hozzáadjuk a vaníliát és magas fokozaton addig verjük, amíg sűrű, halvány mousse-t kapunk. Ez akkor jó, ha kiállja a nyolcas próbát: a habverő fejét a mousse-ba mártjuk és így nyolcasokat tudunk rajzolni a krém felszínére, a minta nem tűnik el rögtön benne.

Amikor a xilites szirupot levettük a tűzről, már fel is rakhatjuk a helyére a csokoládét. Amíg a tojás mousse-t verjük, vízgőz felett olvasszuk fel és némileg hagyjuk kihűlni.
Adjunk egy kis mousse-t a csokoládéhoz és gyorsan keverjük el. Adjunk hozzá még, majd alaposan keverjük el a két keveréket. Viszonylag gyorsan kell dolgoznunk, mert a csokoládé miatt az egész massza elkezd megdermedni.
Óvatosan forgassuk bele a tejszínhabot.
Öntsük fagyasztható dobozba, fedjük le és tegyük a fagyasztóba.

1 óra után, amikor éppen elkezd megdermedni, vegyük ki és keverjük bele a mogyoró háromnegyedét. Tegyük vissza a fagyasztóba kb. 6 órára, vagy egész éjszakára, hogy teljesen megdermedjen.

Fogyasztás előtt 15-30 perccel vegyük ki a fagyasztóból és a megmaradt mogyoróval a tetején tálaljuk. Mesefinom, mindenkinek csak ajánlani tudom, bár megjegyzem, hogy nekem ennyi xilittel és a 70%-os étcsokoládéval kicsit túl édes lett!! :)


Az elkészült jégkrém összesen 104,5 g CH-t tartalmaz az összes mogyoróval együtt. A fagyasztóból kivéve összesen 987 grammot mértem, így a szénhidráttartalma 10,59 g CH / 100 g.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése