Oldalak

2014. szeptember 3., szerda

Vajas croissant



A diéta előtt rendszeresen sütöttem croissant-t, az egész család nagyon szerette. Aztán sehogy sem tudtam ugyanazt a finom, puha, leveles péksütit produkálni, ezért letettem róla. Most, hogy már szereztem egy kis gyakorlatot a teljes kiőrlésű kelt tésztákkal, rájöttem, hogy nekem melyik lisztek váltak be a legjobban, mit milyen arányban keverjek, úgy gondoltam, hogy csak meg tudom csinálni.
Szerencsére jól gondoltam, mert ez az adag most tényleg puha és leveles lett (evés közben ez sokkal jobban látszik, mint a képen felvágva), megérte rászánni az egyébként nem is olyan sok időt, mert viszonylag gyorsan el lehet készíteni.
A szokásos 8 darab helyett most 12-t sütöttem, mert az elején elkövettem egy kis bakit. 75 gramm joghurt helyett valamiért azt hittem, hogy 175 grammot kell beletenni, és csak akkor vettem észre, hogy végig félreolvastam a receptemet, miután az egész kis poharas joghurtot a tálba zuttyantottam. Sebaj, a recept most már így marad, mert pont jó lett a végeredmény. :)

Hozzávalók 12 darabhoz:

A tésztához:
  • 250 g tk. búzaliszt (152,75 g CH)
  • 110 g félfehér kenyérliszt (73,7 g CH)
  • 50 g graham liszt (30 g CH)
  • 15 g búzasikér
  • 150 g natúr joghurt (6 g CH)
  • 25 g tejföl
  • 50 ml tejszín
  • 50 ml víz
  • 1/2 kk só
  • 1 tojás
  • 25 g friss élesztő (2,45 g CH)
  • 5 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő (20 g cukornak felel meg)
A rétegezéshez:
  • 60 g olvasztott margarin
A kenéshez:
  • 1 tojás

A száraz hozzávalókat kimérjük egy tálba és a kezünkkel összevegyítjük. Rámérjük a nedves hozzávalókat, majd végül rámorzsoljuk az élesztőt és lágy tésztát dagasztunk. Letakarva fél óráig kelesztjük.
Konyhai mérleg segítségével nyolc egyenlő részre osztjuk. Mindegyiket darabot egy kb. 15 cm átmérőjű körré nyújtjuk és az olvasztott margarinnal megkenve rétegezzük. Hűtőben kb. 15-20 percet pihentetjük, hogy a margarin megdermedjen.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Ezután ujjnyi vastagságúra nyújtjuk és 12 egyenlő cikkre vágjuk. Ezeket egyenként még egy kicsit megnyújtjuk, majd a vastagabb szélüktől indulva feltekerjük. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük úgy, hogy a kis csúcs, amiben a feltekerés végződött, mindig alulra kerüljön. és a tetejüket megkenjük tojással.
Kb. 15-20 perc alatt készre sülnek.

Készíthetjük így, natúr változatban, vagy megtölthetjük csokival, lekvárral, megszórhatjuk sajttal, szezámmaggal.



Akkor látszik igazán milyen leveles, ha beleharapunk. :)

Egy darab 21,8 g CH-t tartalmaz.

Forrás: apróséf.hu

Módosítva: 2016.05.26.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése